پارت وي پيان گواهينامه ioXt را دريافت مي‌كند

پارت وي پيان خوشحال است كه اعلام مي‌كند برنامه Android ما از قبل داراي ioXt است. انطباق ما با استانداردهاي امنيتي ioXt بر تعهد پارت وي پيان به گشودگي و شفافيت تأكيد مي‌كند.

IoXt Alliance تيمي از آزمايشگاه‌هاي امنيت سايبري است كه با همكاري سازمان‌هايي مانند Google، Amazon و اين نام مجاز نمي باشد Trust Initiative انجام مي‌شود. هدف نهايي آنها بهبود امنيت براي صنعت اينترنت اشيا، كمك به مصرف كنندگان در جريان ماندن و مسئوليت پذيري بيشتر شركت‌ها است.

 

امنيت اينترنت اشيا چيست؟

اينترنت اشيا an يك اكوسيستم به هم پيوسته از دستگاه‌هاي "هوشمند" است كه مي‌تواند با يكديگر ارتباط برقرار كرده و اطلاعات را به اشتراك بگذارد. تقريباً هر سخت افزار متصل مي‌تواند يك دستگاه IoT باشد - يخچال هوشمند، يك فيت بيت پوشيدني يا حتي اتومبيلي با اتصال اينترنت. دستگاه‌هاي اينترنت اشيا widely به طور گسترده‌اي مورد استفاده قرار مي‌گيرند، حتي اگر اصطلاحات براي بسياري از افراد هنوز جديد باشد.

 

اگرچه فناوري‌هاي اينترنت اشيا بسيار مفيد هستند، اما همچنين مي‌توانند كاربران را در معرض حملات سايبري و سرقت اطلاعات قرار دهند. اگر دستگاه اينترنت اشيا uns ايمن نداريد - مانند دوربيني كه در ايوان شما به اينترنت دسترسي دارد - بازيگران بد مي‌توانند اطلاعات شما را بدزدند و دستگاه را بدزدند.

 

يك دقيقه وقت بگذاريد و به اين فكر كنيد كه چه تعداد از اين وسايل را در خانه خود داريد. آيا مي‌توانيد با اطمينان بگوييد كه همه آنها در برابر هكرها محافظت شده و محافظت مي‌شوند؟ اين نقطه صدور گواهينامه ioXt است. با تأييد ioXt، از محافظت از دستگاه اطمينان حاصل مي‌كنيد.

اتحاد پارت وي پيان و ioXt

فرزاد، استراتژيست محصولات در پارت وي پي ان گفت: "پارت وي پيان خوشحال است كه عضو اتحاد ioXt است." "ما معتقديم كه رويكرد ioXt منجر به ايجاد يك فضاي ديجيتالي شخصي‌تر، شفاف و امن‌تر خواهد شد.

 

"هدف از ايجاد مكانيزم انطباق كه تقريباً همه جنبه‌هاي دستگاههاي متصل به اينترنت را پوشش دهد، بلندپروازانه است. با اين حال، اگر مورد قبول عموم مردم قرار گيرد، مفهوم جديدي ايجاد مي‌كند - بازار متمايزي كه در اطراف چيزها و خدمات ايمن ساخته شده است، از نرم افزار اين نام مجاز نمي باشد گرفته تا لامپ، كه هم براي مصرف كنندگان و هم براي مشاغل مفيد خواهد بود.

 

"IoXt در حال ايجاد سازوكاري مطابق با رعايت روشني و آسان است كه اميدواريم منجر به پيوستن بيشتر شركت‌هاي سازگار با امنيت شود."

 

استاندارد جديد براي امنيت صنعتي

هدف اتحاد ioXt انطباق در سطح صنعت با مقررات امنيتي و حريم خصوصي آنها است. پارت وي پيان خوشحال است كه در اين طرح شركت مي‌كند، هم به عنوان يك شريك و هم به عنوان يك مالك محصول مجاز.

 

اين نام مجاز نمي باشد Trust Initiative، همراه با آزمايش و صدور گواهينامه ioXt، مي‌تواند به حفظ يكپارچگي خدمات اين نام مجاز نمي باشد كمك كند. گواهينامه IoXt به حفظ اعتماد و حسن نيت برقرار شده با مشتريان موجود كمك مي‌كند، در حالي كه به كاربران بالقوه اطمينان مي‌دهد كه در صورت انتخاب سرويس مجاز، داده‌هاي آنها ايمن خواهد بود.

 

برد ري، مدير CTO از ioXt Alliance، بر اهميت اطمينان مصرف كننده در صنعت اين نام مجاز نمي باشد تأكيد كرد:

 

"كاربران براي محافظت از داده‌ها و هويت خود به اين نام مجاز نمي باشد خود اعتماد مي‌كنند. برنامه صدور گواهينامه ioXt Alliance اعتماد و شفافيت مورد نياز كاربران را براي تصميم گيري آگاهانه هنگام انتخاب اين نام مجاز نمي باشد فراهم مي‌كند. "

 

صف طولاني خانواده‌ها براي دريافت وام طلا / وام يك روزه، 5 ماهه شد

صف طولاني خانواده‌ها براي دريافت وام طلا / وام يك روزه، 5 ماهه شد!

 

صداي ژنراتور برق كر كننده است. چند پله بالا جايي براي نشستن در سالن بزرگ مربع شكل وجود ندارد. همه صندلي‌ها توسط اشخاصي اشغال مي‌شود كه بدهي 2-3 ميليون تن طلا دارند.

 

همه داستاني دارند. يكي اجاره معوقه دارد، ديگري زني با سنگ كليه دارد و به دنبال ترتيب پول عمل است. يكي تحصيلات دانشگاهي ندارد و ديگري بيكار و درمانده براي هزينه‌هاي زندگي است ...

 

صف طولاني از جستجو تا ژانويه

همه از دم بلند عصباني هستند و غر مي‌زنند. اين يك دستگاه رسيد نيست، يك علامت يا كتيبه هم نيست و هيچ چيزي براي راهنمايي مشتريان سرگردان وجود ندارد. هركسي كه وارد پيشخوان مي‌شود از پيشخوان به پيشخوان مي‌رود و از شخصي به شخص ديگر سوال مي‌كند.

 

در سمت چپ ورودي، يك كارمند ميانسال پشت پرده پلاستيكي ضخيمي نشسته و در يك جلد بزرگ دفتر يادداشت اسكناس را مي‌نويسد و دريافت مي‌كند. روي ديوار نوشته شده است كه متأسفيم كه مشترياني را كه ماسك ندارند قبول مي‌كنيم، اما كارمندان Tak و Tuk Bank ماسك بر صورت دارند.

 

 

ديگري از ترس خود از فروش طلا و افزايش دوباره قيمت‌ها صحبت كرد. در ميان اين گفتگوهاي پراكنده، برخي افراد وام گرفتن را متوقف مي‌كنند و از درهاي شيشه‌اي شعبه مركزي بانك كارگشاي بيرون مي‌روند.

زني با چادر مشكي مي‌پرسد: "حالا بياييد يك اسم بنويسيم، نوبت ما كي است؟" كارمند بي تاب در 23 ژانويه جواب مي‌دهد.

 

مردي سر خم كرده و فرياد مي زند: "گرفتن وام هميشه يك روز طول مي‌كشيد، حالا دسامبر است؟"

 

كارمند با آرامش پاسخ داد: "تقاضا افزايش يافته است." وي گفت: "اگر مي‌خواهيد تا آن زمان نام خود را بگوييد." مرد دست و پا چلفتي فرياد مي زند: «پيام ناآگاهانه! بنويسيد و به ديوار بكوبيد تا مردم چرا نكنند. من از ساعت 8 صبح در بانك نشسته‌ام و اكنون ساعت 11 است ...»

 

باز هم، كارمند مي‌گويد كه تمام نيازهاي شما را برآورده مي‌كند. مرد بيشتر عصبي مي‌شود: "آيا همه وسايل خانه توسط صاحبخانه انداخته شده و به حياط پدرشان برده شده است؟" "چقدر كار براي نوشتن روي كاغذ داريد؟ آيا وام را در ژانويه مي‌دهيد؟"

 

مردي زير لب مي‌گويد: "آقا، آدم خيلي مشغول طلا فروشي است. حركتي كه بدتر هم نباشد ... "زن جواني با پسري پاسخ مي‌دهد:" شايد طلا متعلق به او نباشد. "من خودم طلاهاي مادرم را قرض كردم و براي وام آمدم."

 

حراج سكه‌هاي بانك كارگشايي

شرايط پرداخت وام تغيير كرده است

گاوصندوق داراي تعداد زيادي طلاي كودك، حلقه‌هاي ازدواج، گردنبند و صفحه‌هاي نازك است. اين همه متعلق به خانواده‌هايي است كه براي گرفتن وام‌هاي كوچك آمده‌اند. براي هر گرم طلا 100000 تن وام پرداخت مي‌شود و مبلغ وام براي هر 30 گرم طلا 3 ميليون تن و براي 100 گرم طلا حداكثر 10 ميليون تن است.

 

اين بانك حداقل 2 ميليون و حداكثر 10 ميليون تن وام طلا پرداخت كرده است. اكنون به نظر مي‌رسد كه با افزايش تقاضا، پايين تسهيلات پرداخت گسترده شده است. با اين حال، مشتريان بر اين باورند كه جهش قيمت طلا باعث شده تا بانك در ازاي گرفتن وثيقه با طلا، ميزان وام‌ها را افزايش دهد.

https://www.silverscreenandroll.com/users/tala2021/

ساير شرايط وام طلا نيز تغيير كرده است. پيش از اين بانك نرخ بهره وام را 11 درصد تعيين كرده بود اما اكنون نرخ بهره به 20 درصد تغيير كرده و برخلاف گذشته، بيش از يك سال ديگر نمي‌توان وام اعطا كرد.

 

اين بانك چندين پيام پيوست شده به در و ديوار را تأكيد كرده و تأكيد مي‌كند كه عدم پرداخت وام در سررسيد، شش درصد جريمه اضافي براي مشتريان در نظر مي‌گيرد. علاوه بر اين موارد، آن‌ها شرايط ديگري را نيز براي مشتريان تعيين مي‌كنند.

https://tala.notepin.co/5----------inzfkvd

آن‌ها سند خانه يا اجاره، كد پستي دقيق، كارت هوشمند ملي، قبض تسهيلات به نام همسر يا متقاضي وام شما مي‌خواهند. كساني كه مستأجر هستند و يا حساب كاربري به نام خود ندارند بايد خود و يا صاحبخانه خود به اداره پست مراجعه كرده و تأييد كد پستي را دريافت كنند! ...

 

همه اين شرايط براي مشتريان تا 10 ميليون تومان وام خوبي نيست. شخصي مي‌گويد آنها يك ميليون تن طلاي گرم را به عنوان وثيقه مي‌گيرند و به ازاي هر گرم 100000 تن مي‌دهند و در آخر شما به آنها عذرخواهي مي‌كنيد!

 

يكي از مشتري‌ها در مورد تحريم بدنه كارت ملي و كاغذي با فيش صحبت كرد كه حالا، يك سال بعد، روزي در جيبش شسته شد. يكي عصباني مي‌شود كه صاحبخانه را به اداره پست مي‌برد، اين يك انتظار طولاني است.

 

ديگري از ترس خود از فروش طلا و افزايش دوباره قيمت‌ها صحبت كرد. در ميان اين گفتگوهاي پراكنده، برخي از افراد وام مي‌دهند و از درهاي شيشه‌اي شعبه مركزي بانك كارگشاي بيرون مي‌روند.

تاريخچه زعفران در ايران

تاريخچه زعفران در ايران

كلمه "زعفران" قدمتي بيش از ?0?? سال دارد. نام علمي اين گياه (Crocus Sativus) است. زعفران از كلمه زرپران (زر+پر+ان - گلي كه پرهايش همچون زر است) در زبان دري آمده و به اين معناست كه گلبرگ هاي اين گياه همچون زر گرانبها و قيمتي مي‌باشد.

كلمه "زعفران" قدمتي بيش از ?0?? سال دارد. نام علمي اين گياه (Crocus Sativus) است. زعفران از كلمه زرپران (زر+پر+ان - گلي كه پرهايش همچون زر است) در زبان دري آمده و به اين معناست كه گلبرگ هاي اين گياه همچون زر گرانبها و قيمتي مي‌باشد. اين كلمه در زبان‌هاي مختلف به شكل‌هاي گوناگون تلفظ مي‌شود. در پشتو و عربي "زعفران" ، در زبان‌هاي فارسي و تركي "Zefrun" ،  در زبان انگليسي "saffron"، در زبان اسپانيايي " azafr?n"، در زبان ايتاليايي "zaferano"، در زبان هندي "zuffron" و در زبان فرانسه "safrane" تلفظ مي­شود. در زبان سرياني كُركُم يا كَركُم ، ابوريحان بيروني ضمن وصف زعفران و نام‌هاي آن در زبان‌هاي مختلف مي‌گويد زعفران را به رومي اينخوس و قرقو، جالينوس قوروقوس گفته است.

زعفران در اعصار گذشته

 كارشناسان معتقدند كه زعفران اولين بار در كشورهاي يونان، ايران، تركيه و افغانستان رشد كرده است. به روايتي ديگر، پيدايش نخستين مزارع زعفران در جهان در نواحي همدان و كرمانشاه، تفرش و برخي از مناطق مازندران بوده است. پس از اسلام زعفران مناطق بروجرد، اصفهان، نهاوند و ري نيز شهرت زيادي پيدا نمود اما با حمله مغولان كشت آن رو به انقراض رفت. پس از آن كشت زعفران در بيرجند و قائنات شروع شد كه تا امروز هم ادامه دارد و بسيار شهرت يافته است.

 

 
   



در عصر هخامنشيان توليد زعفران در ايران قابل توجه بوده به طوري كه روزانه در دربار دومينه (حدود يك كيلوگرم) زعفران استفاده مي‌شد. كاربرد زعفران در آن زمان به عنوان رنگ و رايحه انواع خوراكي‌ها مانند تزئين كلوچه، شيريني و نان و همچنين در ساخت روغن‌هاي آرايشي بوده است. اين روغن‌ها همانند كرم‌ها يا ماسك‌ها امروزه نيز جهت زيبايي و لطافت پوست استفاده مي‌شوند. مستندات و شواهد تاريخي حاكي از اين است كه از زعفران براي عطر و بخور جهت خوشبو كردن فضاي كاخ‌ها، مجالس جشن و سرور نيز استفاده مي‌كردند. در سنگ نگاره‌هاي تخت جمشيد نيز جلوي داريوش دو بخوردان براي استفاده از عطر و بخور در كاخ‌هاي پرسپوليس كنده‌كاري شده است.

 

براي اطمينان در خريدي بدون واسطه و با قيمت مناسب به صفحه خريد زعفران بهرامن مراجعه كنيد. قيمت زعفران بهرامن در مقايسه با كيفيت اين محصول عامل رقابتي در فروش اين ادويه گرانبهاست.

در عصر ساسانيان عرب ها با زعفران آشنا شدند و آن را از شهرهاي كرمانشاه و همدان وارد كشور خود نمودند و مورد استفاده‌هاي خوراكي و غيرخوراكي قرار مي‌گرفت.  محلول زعفران گاهي به عنوان استامپ براي درج علامت بازرگاني بر روي محموله‌هاي تجاري و يا زدن نقش علامت كشتارگاه بر روي گوشت گوسفندان و يا به عنوان خوشبو كردن پيكر مردگان پس از غسل ميت، تحرير خوشنويسي بر روي پوست آهو، آراستن نسخه‌هاي خطي و نوشتن عناوين يا تحرير حاشيه‌ها، رنگ كردن پارچه‌ها، قالي‌ها و ... كاربرد داشت.

در عصر قاجاريه هم همچون عصر هخامنشيان علاوه بر مصارف غيرخوراكي از زعفران استفاده‌هاي خوراكي هم مي‌كردند و در آماده كردن شربت زعفران و انواع آش‌ها، مسقطي، يخ در بهشت، شله زرد، حلوا و بستني كاربرد داشت؛ زعفران در گذشته جهت مصارف دارويي نيز استفاده مي‌شده است.

دانشمنداني همچون بخارايي، ابوعلي سينا، بغدادي، خراساني و بسياري از پزشكان ايراني- اسلامي از آن در توليد روغن‌ها، مواد آرايشي و ماسك‌هاي زيبايي استفاده مي‌كردند.

شاعراني همچون فردوسي و نظامي گنجوي در اشعار خود به خوشبو كردن فضا توسط زعفران اشاره دارند. براي مثال نظامي در اشعار خسرو و شيرين، اينگونه بيان مي‌كند: "زخار و خاره خالي كن ميانش      معطر كن به مشك و زعفرانش"

زعفران از همان زمان‌هاي گذشته به عنوان ماده‌اي خنده‌آور، مفرح و شادي‌آور، تقويت‌كننده عروق، تقويت هوش و حافظه در منابع طب و داروشناسي كهن ايراني و اسلامي شناخته شده است. پزشكان قديمي همچنين جهت درمان بيماري‌هايي همچون ماليخوليا و جنون‌، مغز و دماغ، سردرد، زخم، ورم‌ و درد مفاصل و به عنوان مسكن و خواب‌آور، تسكين دردهاي قاعدگي و تنظيم عادات ماهانه زنان، ضدعفوني‌كننده، تسهيل در زايمان، و جهت درمان بيماري‌هاي دستگاه گوارش، دستگاه تنفسي، چشم وگوش و ... از زعفران بهره مي‌گرفتند و در نسخه هايي تجويزي، زعفران تركيب اصلي دارو بود. در آن زمان براي شستشوي چشم، از محلول جوشانده نيمه گرم (ولرم) زعفران استفاده مي‌كردند چون خاصيت ضد عفوني كنندگي داشت.

 

منابع

-          Abdul Samad Katawazy; “A COMPREHENSIVE STUDY OF AFGHAN SAFFRON”; Research, Planning and Policy Directorate, April, 2013.

-          Salwee Yasmin and F. A. Nehvi; “Saffron as a valuable spice: A comprehensive review”; African Journal of Agricultural Research Vol. 8(3), pp. 234-242, 24 January, 2013.

-          محمد حسن ابريشمي؛ "زعفران از ديروز تا امروز"؛ انتشارات اميركبير؛ سال 1389.

-          وبسايت رسمي فروشگاه اينترنتي بهرامن        

منبع : ساعت24                                                                                          

شهرنت / اپليكيشن شهرنت

شهرنت / اپليكيشن شهرنت

مشتريان مي توانند بدون حضور در شعب بانك و از طريق مراجعه به اين كيوسك ها كه برخي به صورت 24 ساعته فعاليت دارند از خدماتي نظير:

  1. امكان تعويض كارت هاي بانكي در پيشخوان ها
  2. امكان صورت حساب هاي بانكي و گواهي تمكن مالي به وسيله دستگاه هاي VTMوRTM
  3. ارائه خدمات صندوق امانات بانك شهر
  4. امكان ارائه دستگاه هاي كارت خوان(POS) بانك شهر به صاحبان مشاغل توسط راهبران
  5. صدور آني كارت هديه،
  6. دسترسي به خدمات اينترنتي بانك شهر
  7. خدمات مبتني بر كارت
  8. امكان وصول چك هاي بانك شهر در هر ساعت از شبانه روز
  9. ارايه صورت حساب بانكي با مٌهر خيس به مشتريان در پيشخوان‌هايي كه داراي دستگاه‌هاي خودبانك (VTM) و ( RTM) هستند،مشتريان با مراجعه به پيشخوان هاي مستقر بانك شهر در سراسر كشور امكان دريافت صورتحساب بانكي با مهر چاپي بانك ويا به اصطلاح مهر خيس بانكي كه در شعب بانك پس از پايان عمليات بانكي بر روي صورتحساب هاي مشتريان درج مي گردد را دارا مي باشند.
  10. سرمايه گذاري در صندوق گنجينه زرين و امكان دسترسي به اطلاعات حساب در هر ساعت از شبانه روز از طريق پيشخوان هاي شهرنت بانك شهر
  11. واريز وجه به حساب و ساير خدمات قابل ارائه بر روي خودپردازها استفاده كنند و در صورت بروز هر گونه مشكل در لحظه و از طريق ارتباط صوتي/ تصويري زنده با سامانه مركز تماس مشتريان اقدام به طرح سوال و رفع مشكلات مربوطه كنند.
  12. شارژ كارت شهروندي (City Pay) از طريق دستگاه هاي وب كيوسك (Web Kiosk)

 

شهرنت شبكه اجتماعي خريد و فروش كالا و خدمات. شهرنت فروشگاهي به وسعت شهر شماست. در اپليكيشن شهرنت شما مي توانيد با توليد محتوا و به ازاي لايك و كامنت هاي دريافتي خود درآمد مستقيم ريالي داشته باشيد.

بانك شهر با همكاري شركت توسعه و نوآوري شهر با تهيه زيرساخت سخت‌افزاري و نرم‌افزاري مناسب امكان ارائه خدمات بانكي الكترونيك را بانام شهرنت ميسر ساخته است. اين ابزارها با توجه به نيازهاي كاربران به‌گونه‌اي طراحي‌شده تا با فراهم آوردن كانال‌هاي ارتباطي مختلف همانند رايانه، تلفن همراه و مانند آن‌ها نيازهاي گوناگون شمارا برآورده نمايد. بانك شهر در راستاي ارائه خدمات خارج از شعب خود، تحت پوشش اولين شعبه مجازي بانك شهر اقدام به ايجاد پيشخوان‌هاي شهرنت كرده است.

گسترش روزافزون تعداد پيشخوان‌ها، تعداد راهبران و تجهيزات آن‌ها و ضرورت فعاليت مستمر شبانه‌روزي جهت ارائه بهترين خدمات به شهروندان، مستلزم سازماني منسجم و كارآمد است بنام شركت توسعه ونوآوري شهر كه به‌طور مستقل و با همكاري و بهره‌گيري از نيروهاي تخصصي و كارشناسان خبره در آن وبه‌عنوان طراح و مجري پروژه پيشخوان‌هاي شهرنت است، به كار مي‌پردازد.

كيوسك‌هاي بانكداري الكترونيك موسوم به «پيشخوان‌هاي شهرنت» جهت تحقق هدف ارائه خدمات شبانه‌روزي خارج از شعبه طراحي و راه‌اندازي شده است. خدمات ارائه‌شده در كيوسك‌هاي شهرنت به شما مشتريان عزيز كمك مي‌كند تا بدون حضور در شعب بانك و از طريق مراجعه به اين كيوسك‌ها كه به‌صورت 24 ساعته فعاليت دارند از خدمات بانكي بهره‌مند گرديد. يكي از خصوصيات منحصربه‌فرد اين پروژه در مقايسه با پروژه‌هاي مشابه امكان استقرار كيوسك‌ها در محيط‌هاي پررفت‌وآمد و مكان‌هاي ويژه خارج از شعبه است. ازجمله اين مكان‌ها مي‌توان به پايانه‌ها، فرودگاه‌ها، حاشيه ميدان‌هاي شهر، پارك‌ها و مجتمع‌هاي تجاري واداري اشاره كرد.

 

دانلود فيلم Slumdog Millionaire 2008

دانلود فيلم Slumdog Millionaire 2008

v9s7_z14.jpg

پسر جواني به نام «جمال» كه كودكي خود را در محله هاي فقيرنشين گذرانده است، فرصت اين را پيدا مي كند كه در مسابقه اي تلويزيوني به نام چه كسي مي خواهد ميليونر مي شود؟ ، شركت كند. او پس از وارد شدن در مسابقه ، تا آخرين سوال پيش مي رود. اما…

اطلاعات تكميلي فيلم Slumdog Millionaire 2008 :

كارگردان : Danny Boyle, Loveleen Tandan

نويسنده ها : Simon Beaufoy , Vikas Swarup

بازيگران : Dev Patel, Freida Pinto, Saurabh Shukla

كشور : UK | USA | India

زبان : English | Hindi | French | German

تاريخ انتشار : ?? December 2008 (USA)

شناخته شده به اسم : Slumdog Millionaire

لوكيشن فيلمبرداري : India

كمپاني سازنده : Celador Films, Film4, Fox Searchlight Pictures

Box Office فيلم Slumdog Millionaire 2008 :

بودجه فيلم : $??,???,??? (estimated)

هفته اول ايالت متحده : $???,???, ?? November 2008

Gross USA: $141,319,928

Cumulative Worldwide Gross: $378,410,542

فيلم ميليونر زاغه نشين به كارگرداني دني بويل در سال ???? ساخته شده است. اين فيلم محصول كشور انگليس و در ژانر خانوادگي و اجتماعي مي‌باشد. در اين فيلم دو پتل، فريدا پينتو، آنيل كاپور، عرفان خان , ماهش مانجركار به هنرمندي پرداخته‌اند.

Upnod.tv