تامين امنيت محل كار در دوران دوركاري

تامين امنيت محل كار در دوران دوركاري

 

يك نياز بسيار متداول براي مردم در گذشته و حال، تامين امنيت محل سكونت در هنگام حضور در محل كار در طول روز است. با شيوع همه‌گيري ويروس كرونا و بيماري COVID-19 اين نياز در جهت برعكس نيز پيدا شده است. با رواج دوركاري و در نتيجه حضور كمتر بسياري از كارمندان در محل كار، صاحبان كسب و كارها بر آن شده‌اند تا بتوانند با دستگاهي امنيتي بتوانند سارقان احتمالي را تشخيص داده و از منابع خود در محل كار محافظت كنند. يك دوربين امنيتي قدرتمند مي‌تواند به پرسنل امنيتي در راستاي تامين امنيت بهتر و خاطري آسوده‌تر، كمك كند.

بنابراين يك گزارش منتشر شده در سال اخير، نيروهاي امنيتي پليس مجبور به افزايش گشت‌هاي شبانه به منظور محافظت بيشتر از شهر خالي‌شده از جمعيت شده‌اند، چرا كه در دوران پاندمي سارقان بيشتر به مغازه‌ها و مراكز تجاري دستبرد مي‌زنند. در اين وضعيت، سرمايه‌گذاري بر روي  دوربين مداربسته   بسته امنيتي مي‌تواند صرفه‌ي اقتصادي بسياري براي كسب و كار شما داشته باشد؛ چرا كه علاوه بر جلوگيري از دزدي توسط عوامل داخلي، از دزدي و خرابكاري توسط عوامل خارجي نيز مي‌تواند جلوگيري كند.

به هر حال با اختراع موبايل و كنترل از راه دور توسط نرم‌افزارها، بازار دوربين هاي امنيتي دگرگون شده و حالا هر شخص مي‌تواند سيستمي امنيتي خود را با نصب آسان و پوشش كامل به راحتي در دستان خود داشته باشد. علاوه بر اين، مي‌توانيد به تصاوير تهيه شده از محل كار خود در هر كجاي جهان توسط نرم‌افزارهاي نصب شده روي دستگاه‌هاي هوشمند خود دسترسي داشته باشيد.

بهترين دوربين‌ها جهت استفاده از راه دور

اكثر دوربين هاي خوب عملكرد يكساني دارند: قابليت‌هاي فوق‌العاده در برداشت تصوير و صدا، كنترل و برنامه‌ريزي از راه دور، تشخيص حركت و صدا، و قابليت ضبط تصاوير ثابت يا متحرك و ذخيره‌سازي آن بر روي شبكه. سوالي كه مطرح مي‌شود انتخاب دوربين مناسب براي يك كسب و كار كوچك تا متوسط بر حسب نياز آن است كه در اين مقاله به بررسي آن مي‌پردازيم.

تامين امنيت محل كار موضوعي است كه دغدغه همه صاحبان كسب و كار است. در حال حاضر مي‌توان دوربين هايي تهيه كرد كه با امكاناتي مانند ديد در شب تعبيه شده درون دستگاه، رزولوشن 1080 پيكسلي، و قابليت نصب كارت حافظه microSD براي ذخيره محلي تصاوير همراه شده‌اند. همچنين اين دوربين ها از لنزهاي گسترده (Wide Angle) بهره مي‌برند و به مشتري امكان ديدن منطقه‌اي وسيع‌تر با يك دوربين را مي‌دهند. برخي از دوريبن ها نيز قابليت‌هاي رايگان و هوشمندي بر اساس هوش مصنوعي دارند كه قابليت تشخيص حركت را دارد. هوش مصنوعي به مشتريان انتخاب‌هاي بيشتري داده كه انتخاب كنند چه تصاويري ضبط شود و در چه صورتي به آن‌ها هشدار داده شود. به طور مثال مي‌توانند مشخص كنند كه چه نوع حركاتي را مي‌خواهند تشخيص دهند از حركات يك مهاجم گرفته تا حركت يك سگ يا ورود يك شيء به داخل محوطه‌اي مشخص. هم‌چنين مي‌توانند مناطق مختلفي را تعريف كرده و هشداري جداگانه براي حركت در هر كدام از آن‌ها تنظيم كنند.

بيشتر بخوانيد:         نصب دوربين مدار بسته     تي وي تي

نصب آسان حياتي است

اين دوربين هاي امنيتي همچنين بايد قابليت نصب آسان و استفاده‌ي راحت داشته باشند و بتوانند با دوربين ها يا دستكاه‌هاي DVR كه از قبل نصب كرده‌ايد، همكاري كنند. بسياري از دوربين هاي مدار بسته تجاري قابليت استفاده به صورت بي‌سيم را داشته و نرم‌افزار مخصوص به خود را نيز دارند. در نتيجه مي‌توان تصاوير ضبط شده توسط آن‌ها را روي گوشي هوشمند يا تبلت خود ببينيد، بدون توجه به اين كه در چه نقطه‌اي از دنيا ايستاده‌ايد.

در نتيجه، نيازي به استخدام يك تيم براي مشاهده‌ي تصاوير به صورت شبانه‌روزي وجود ندارد و مي‌توان تصاوير ضبط شده را به صورت محلي بر روي يك دستگاه ذخيره‌ساز تحت شبكه (NVR) به صورت HD يا بر روي يك ابر داده () يا دستگاه هيبريدي NVR/Cloud ذخيره كرد. نرم‌افزار ها با ارسال يك نوتيفيكيشن در هنگام بروز خطر بر روي موبايل فرد مسئول، به سرعت او را خبر كرده تا از وقوع جرم پيشگير شود. كاربر نيز مي‌تواند سريعا و بدون نياز به وارد شدن به حساب كاربري خود در نرم‌افزار به تصاوير زنده‌ي دوربين حاصر در محل كار دسترسي پيدا كند. همچنين مي‌توان با چند نفر به طور از قبل مشخص شده و بدون نياز به زدن هيچ دكمه‌اي، تماس برقرار كرد. همه‌ي تصاوير ضبط شده با تشخيص سنسور حركتي بر روي ابر يا كارت حافظه محلي ذخيره مي‌شوند.

فضاي بسته، باز، يا هردو؟

فرق اساسي و مهم بين دوربين هاي مدار بسته مورد استفاده در فضاي باز و بسته عوامل خارجي است كه دستگاه دوربين مي‌تواند در برابر آن مقاومت كند. درحالي كه همه‌ي دوربين‌ها قابليت‌هاي يكساني در تصويربرداري و شكل ظاهري دارند، دوربين هاي مورد استفاده در فضاي باز بايد بتوانند تغييرات زياد در شرايط آب و هوايي و نور را تحمل كنند. همچنين دوربين هاي فضاي باز احتمال بيشتري دارد كه مورد دستبرد و خرابكاري قرار گيرند به همين دليل معمولا از جنس فلزي و مستحكم ساخته شده و بعضاً در قاب‌هاي محكم و سنگين جا داده مي‌شوند. دوربين هاي فضاي داخلي كوچكتر بوده، سبك هستند و معمولا محسوس‌ترند. هردوي اين نوع دوربين ها از قابليت‌هايي مانند اينفرارد (IR) براي تصوير برداري واضح در شرايطي مانند نور پايين و تاريك و همچنين تغييرات ناگهاني در نور و رنگ هستند. تامين امنيت محل كار در تمامي فضاها كاريست كه امروز مي تواند به كمك تكنولوژي به راحتي محقق شود، كافي است كه با شركت مهر تجارت تماس بگيريد و از مشاوره رايگان متخصصان اين شركت براي تامين امنيت محل كار خود بهره مند شويد.

دوربين هاي مداربسته در دنيا تحت نام و برندهاي مختلفي عرضه مي شوند به جرات مي توان گفت كه يكي از بهترين برندهاي حال حاضر دوربين هاي مداربسته در دنيا برند هايك ويژن است. در ايران شركت مهرتجارت نمايندگي هايك ويژن است و شما مي توانيد انواع دوربين مداربسته را در وبسايت اين شركت خريداري كنيد.

قابليت‌هايي كه قبل از خريد بايد به آن‌ها توجه كنيد

لنز گسترده (Wide Angle Lens): با استفاده از اين نوع لنز تصاويري كه يك دوربين گرفته مي‌تواند شامل مساحت بيشتري شده و به اين طريق با استفاده از يك دوربين، فضاي بيشتري از محل مورد نظر را پوشش دهيد. اين لنزها تصويربرداري بهينه و كامل را از نماي جلوي ملك شما به ارمغان مي‌آورند.

كيفيت تصويربرداري: دوربين ها مي‌توانند با كيفيت Full HD و رزولوشن 1080 پيكسلي با تعداد 30 تصوير در هر ثانيه (30fps) فيلمبرداري كنند.

فيلمبرداري در شب: بُرد قابل فيلمبرداري دوربين در تاريكي مهم است، معمولا دوربيني كه بتواند تا 5 متر را در شب فيلمبرداري كند مناسب است.

انتخاب شما بر اساس بودجه‌ي در اختيار شما و نيازهاي محل مورد نظر متفاوت است؛ به هر حال خصوصياتي كه گفته شد مي‌تواند در ابتداي كار شما را در اين امر ياري كند. به هر حال مشورت با افراد متخصص در اين امر بهترين روش براي تهيه‌ي دوربين مدار بسته است.

  1. http://seo747.rozblog.com/post/33
  2. http://seo-webdesign.aramblog.ir/post/29
  3. http://seo-webdesign.aramblog.ir/post/21
  4. http://seo-webdesign.aramblog.ir/post/27
  5. http://seo-webdesign.aramblog.ir/post/23
  6. http://seo-webdesign.aramblog.ir/post/25

 

 

 

مكمل هاي غذايي طبيعي فوراورا

مكمل هاي غذايي طبيعي  فوراورا

فقط در صورت كمبود يا سو is تغذيه بدن از مكمل ها استفاده كنيد. اين همان كاري است كه مكمل هاي غذايي براي هميشه براي شما انجام مي دهند. از ويتامين هاي پيچيده روزانه گرفته تا تقويت كننده هاي انرژي طبيعي و كمك به هضم ، تركيب كاملي از محصولات غذايي براي همه چيز است.

بعضي اوقات خريد از فروشگاه هاي مواد غذايي و داروخانه ها به يك تجربه خسته كننده تبديل مي شود. بين مجموعه مكمل هاي غذايي و رژيم غذايي موجود در فروشگاه قفسه فروشگاه Gage و نمي توانيد انتخاب كنيد يا آنچه را كه واقعاً نياز داريد. از ويتامين ها و مواد معدني گرفته تا قرص هاي لاغري ، هزاران هزار گزينه براي انتخاب وجود دارد. اما آيا واقعاً به همه اينها احتياج داريد؟ آيا همه اين مكمل ها بيشترين مقدار را دارند يا كدام يك براي ما واقعاً بهتر است؟

مكمل هاي غذايي چيست؟

مكمل غذايي فوراورا گرين

طبق وزارت بهداشت ايالات متحده ، لازم است موارد زير را در مكمل هاي غذايي خود بگنجانيد:

 

به عنوان يك مكمل بايد در رژيم غذايي گنجانده شود.

حاوي يك يا چند ماده خاص (ويتامين ها ، گياهان ، اسيدهاي آمينه يا ساير اجزا) است.

خوراكي مصرف كنيد.

يك برچسب مكمل غذايي داشته باشيد و به عنوان يك مكمل غذايي در نظر گرفته شود.

از طرف ديگر ، سازمان غذا و داروي ايالات متحده (FDA) موادي دارد كه شما را مجبور به استفاده از مكمل دارويي مي كند كه از جمله ساير ويژگي ها شامل موارد زير است:

 

كيفيت توليد آن بسيار بالا است.

حاوي آلاينده ها يا ناخالصي ها نيست.

برچسب بايد بسيار دقيق و با جزئيات باشد.

واسليوس فرانكوس ، پزشك FDA ، قصد دارد اگر مكمل هاي غذايي غني نشده يا با انواع فلزات ذرت ، كه به عنوان يك صبحانه كامل در بازار تهيه مي شوند ، با غلات كامل اشتباه شود. در حقيقت ، موارد ذكر شده فقط در مورد انواع قرص ها ، كپسول ها و پودرها وجود دارد و ساير محصولات بايد به گونه اي ارائه شوند كه اطمينان حاصل شود مصرف كننده كامل مواد مورد نياز براي توليد بسته بندي محصول در درست است كه قابل استفاده نيست اين امر همچنين باعث مي شود توليدكنندگان در مورد محصولاتشان با سازمان غذا و دارو بسيار صادق باشند.

 

چه كساني به مكمل هاي غذايي نياز دارند؟

گاهي اوقات ممكن است به دليل مشكلات و شرايطي باشد كه نياز به استفاده كامل از انواع مختلف آنها - مكمل هاي غذايي دارد

 

دوستان عزيز ، اولين و مهمترين نكته در مورد مكمل ها اين است كه هرگز نبايد مصرف مكمل ها را به عنوان يك غذاي كامل فراموش كرد كه جايگزين غذاهاي مغزي شما نمي شود. بنابراين كمبود تمام مواد مغذي مورد نياز بدن تحت تأثير اين مكمل ها نخواهد بود.

 

ديويد گاروتو ، سخنگوي انجمن رژيم هاي غذايي آمريكا ، گفت: "اگر بدن شما با يك رژيم غذايي ناسالم يا محدود شروع كند ، يك مكمل غذايي به شما كمك مي كند ، اما در نهايت ، حتي يك بار ويتامين ، ماده ديگر يا ماده ديگر. غذا هرگز نمي تواند برنده جايزه تغذيه سالم شويد.

 

 

 

دانشگاه پاولوف

دانشگاه پاولوف اولين دانشگاه دولتي پزشكي سن پترزبورگ

امروز ميخواهيم نگاهي به يكي از بهترين دانشگاه هاي روسيه در زمينه تحصيلات عاليه داشته باشيم يعني دانشگاه پاولوف روسيه . اين دانشگاه كه در ماه سپتامبر سال 1897 تاسيس شده است، يك موسسه وقف شده براي تحصيلات عاليه عمومي ميباشد كه واقع شده در محيط شهري كلان شهر بزرگ سن پترزبورگ ( كه حدود پنج ميليون نفر جمعيت دارد) است.

اين دانشگاه يك سنت قديمي و پر افتخار در تربيت دانشجويان روسي و بين المللي دارد. بيش تر از 35000 فيزيك دان از اين  دانشگاه فارق التحصيل شده اند. از زمان آغاز برنامه قبول دانش جويان بين المللي در 1947 ، بيشتر از 3500 فارق التحصيل بين المللي از بيش از 50 كشور در سراسر جهان موجود است. در حال حاضر نيز پنج هزار دانشجو در اين دانشگاه مشغول به تحصيل ميباشند.

 در ابتدا اين دانشگاه به عنوان موسسه پزشكي براي زنان تاسيس شد كه در ابتدا فقط زنان را به عنوان دانشجو ميپذيرفت ولي امروزه مردان هم ميتوانند در اين دانشگاه تحصيل كنند . اين اولين موسسه در روسيه و اروپا بود كه براي زنان فرصتي فراهم ميكرد تا به تحصيلات عاليه بپردازند.

اين دانشگاه در 1936 نام اولين موسسه پزشكي را به افتخار برنده جايزه نوبل، ايوان پاولو را بر خود گذاشت. در سال 1994 اين موسسه به عنوان دانشگاه پزشكي شناخته شد و نام دانشگاه دولتي پزشكي پاولوف سن پتزبورگ را دريافت كرد. اين دانشگاه تنها دانشگاهي است كه درمانگاهي پلي كلينيك در محدوده خود دارد كه سالگرد 180 سالگي اين درمانگاه  را در سال 2015 جشن گرفت. اين دانشگاه به طور قابل توجهي به رشد علم پزشكي و خدمات بهداشتي در روسيه كمك كرده است.

دانشكده ها و كاركنان

اين دانشگاه داراي 112 گروه آموزشي تقسيم شده در يازده دانشكده ميباشد كه شامل دانشكده هاي پزشكي، دندانپزشكي، پزشكي ورزشي، فرهنگ تطبيقي تربيت بدني، اطفال، روانشناسي باليني، دانشجوهاي خارجي، مدرسه تحصيلات عاليه پرستاري، تحصيلات پس از فارق التحصيلي، تحصيلات پيش دانشگاهي ميباشد. اين دانشگاه نرخ خوبي از كارمندان دانشكده خوب آموزش ديده شده و بسيار تحصيل كرده مجهز به تكنولوژي مدرن فراهم ميكند. هم چنين به حد كافي اعضاي غير متخصص فراهم ميكند تا محيطي خود آموز براي دانشجويان فراهم آورد.

ny1s_x2.jpg

روش تدريس

در اين دانشگاه تدريس به زبان انگليسي انجام ميشود و اين دانشگاه معتقد به روش تدريس تطبيقي منحصر به فرد است كه مبتني بر تركيبي از بهترين سنت هاي آموزشي پزشكي روسيه با روش هاي سيستم آموزش غربي است. اين دانشگاه به عنوان محلي براي آموزش متخصصين در سراسر دنيا شناخته شده است. آموزش در اين دانشگاه مبتني بر مفهوم سيستم چند مرحله اي تربيت متخصصين در برنامه هاي داراي مرحله هاي متفاوت آموزش پزشكي است. موارد موجود شامل تربيت آموزش دانشگاهي، تربيت در برنامه هاي تحصيلات عاليه و هم چنين شامل تربيت پس از فارق التحصيلي دكتر ها ميباشد.

 

هزينه تحصيل در روسيه

 

شهريه دانشگاه دولتي پزشكي پاولوف سن پتزبورگ بسيار به صرفه و اقتصادي ميباشد كه در جدول زير ميتوانيد آنرا مشاهده كنيد.

دانشگاه پاولوف روسيه

شهريه سالانه

هزينه هتل دانشجويي سالانه

هزينه كل سالانه

كل هزينه شش سال

شهريه دانشگاه به دلار

4500 دلار

600 دلار

5100 دلار

30600 دلار

قيمت به تومان(حدودي)

116ميليون

15.5 ميليون

131.5 ميليون

790 ميليون براي 6 سال

دوره هاي مقدماتي ده ماهه

2500 دلار

600 دلار

3100 دلار

80 ميليون تومان

 

پرديس دانشگاه

پرديس دانشگاه دولتي پزشكي پاولوف سن پترزبورگ درقسمت مركزي شهر در يك فضاي سبز كه شامل رنگ هاي سبز بهاري و رنگ هاي زرد پاييزي ميباشد و مسافتي حدود 40 هزار متر مربع را در بر ميگيرد. در محدوده آن 50 ساختمان زيبا با معماري شگفت انگيز وجود دارد.

نحوه ثبت نام و قبولي در دانشگاه

اگر ميخواهيد در دانشگاه پاولوف اولين دانشگاه دولتي پزشكي سن پترزبورگ ثبت نام كنيد، پس بايد در امتحان ورودي ملي واجد شرايط بودن( ان اي اي تي) ثبت نام كنيد. ولي بايد اين را به خاطر بسپاريد كه فقط لازم است در امتحان قبول شويد. قبولي در دانشگاه پاولوف اولين دانشگاه دولتي پزشكي سن پترزبورگ بر اساس يك دوره مشاوره و رشد آموزشي است. به دانشجويان توصيه ميشود نكات گفته شده را بخوانند تا از رد شدن در امان باشند. به شما يك فرم درخواست داده ميشود تا دانشكده موردنظر خود را انتخاب كنيد. وقتي نامه پيشنهاد را دريافت كرديد، براي استفاده هاي بعدي آن را پيش خود نگه داريد. سپس بايد شهريه ورود به دانشگاه يا كالج را بپردازيد. پس از پرداخت هزينه دانشگاه براي ورود به دانشگاه پاولوف بايد براي ويزا اقدام كنيد. يك ويزا براي تحصيل در دانشگاه پزشكي پاولوف روسيه دريافت كنيد. و حالا يك پرواز با هواپيما به روسيه براي خود رزرو كنيد.

مدارك مورد نياز

قبل از درخواست براي ورود به دانشگاه پاولوف اولين دانشگاه پزشكي سن پترزبورگ فراموش نكنيد كه مدارك زير را با خود همراه داشته باشيد:

پاسپورت ( با حداقل 18 ماه اعتبار)

مدرك 10 ام و برگه مهر

مدرك 12 ام و برگه مهر

مدرك تولد

10 قطعه عكس به اندازه مناسب پاسپورت

نامه دعوت رسمي از دانشگاه پاولوف

تاييد تمام مدارك توسط وزارت امور خارجه كشورتان

قانوني شدن تمام مدارك توسط سفارت روسيه

هزينه هاي ويزا

رسيد بانكي پرداخت هزينه اولين سال تحصيلي

مدارك تست ايدز

مزاياي تحصيل در روسيه

عدم وجود آزمون ورودي براي ورود به دانشگاه ( فقط آزمون نيت

موسسات

موسسه تحقيقات نفرولوژي

موسسه تحقيقات پالمونولوژي

موسسه يادبود رايزا گورباچوا براي آنكولوژي و هماتولوژي و ترنسپلنت كودكان

موسسه جراحي صورت و تحقيقات دندانپزشكي ماكسيلو

موسسه فارماكولوژي والدمن

موسسه قلب وعروق

مراكز تحقيقي

مركز تحقيقي علمي

مركز پزشكي

مركز تحقيق منطقه اي ناركولوژي و سايكوفارماكولوژي

مركز علمي و روش شناسي پزشكي مولكولي فدراسيون روسيه

مركز فاز هاي اوليه آزمايشات كلينيكي

 

 

 

قيمت لوله

قيمت لوله 

لوله ها ، به ويژه فولاد و فلز ، يكي از مهمترين محصولاتي است كه امروزه در ساخت و ساز و ساير صنايع مورد استفاده قرار مي گيرد. صنايع نفت و گاز و پتروشيمي تاسيسات اسكله هاي دريايي و بسياري موارد ديگر بخشي از كاربردهايي است كه لوله ها دارند. در اين مقاله مي خواهيم به طور كامل در مورد لوله هاي فولادي ، انواع آنها ، قيمت خريد لوله ، لوله ها و مواردي از اين قبيل صحبت كنيم ، بنابراين هر كجا كه در مورد لوله صحبت كنيم منظور همان لوله هاي فولادي است ، زيرا لوله هاي فولادي ويژگي هاي بسياري دارند. از ويژگي هاي آن مي توان به مقاومت بالا و مقاومت زياد در برابر گرما ، مقاومت زياد در برابر خوردگي و موارد مشابه اشاره كرد.

 

انواع لوله هاي فولادي 

با توجه به روش ساخت لوله هاي فولادي به دو دسته اصلي و اصلي تقسيم مي شوند: لوله هاي بدون درز يا Manisman و لوله هاي جوش داده شده يا درز دار.

 

 

لوله بدون درز چيست؟

قيمت لوله

در كارخانه هاي توليد فولاد ، دو روش اصلي براي توليد انواع مختلف لوله وجود دارد. در روش اول ، ابتدا انواع مختلف مقاطع مانند ورق هاي فولادي از طريق شمش هاي فولادي ساخته مي شوند ، سپس ورق هاي فولادي در اندازه ها و ابعاد خاص از هم جدا مي شوند و در مرحله ديگر با روش هاي مختلف ساخته مي شوند. و ابزارهاي مختلف خم مي شوند و به صورت لوله ساخته مي شوند و از هر دو طرف جوش مي خورند و بدين ترتيب لوله هاي درز دار يا درز دار ايجاد مي شوند. لوله هاي اسپليت معمولاً در سرعت هاي بالا توليد مي شوند كه ماده اوليه آن انواع ورق هاي فولادي در ضخامت هاي لازم براي ساخت آنها است و لوله خم و خم مي شود و دو لبه به هم جوش داده مي شوند. مقاومت لوله هاي جوشكاري شده بسيار زياد است ، با اين وجود قسمت جوش داده شده و اتصال جوشكاري نكته اي است كه مورد توجه بسياري از مهندسان قرار گرفته است ، به طوري كه اگر كيفيت جوشكاري در اين لوله ها در مواردي مانند لوله كشي گاز و يا از مواد شيميايي موجود در پالايشگاه ها سوال مي شود كه آيا آنها مي توانند فشار داخلي دما و گرما را تحمل كنند يا خير ، بنابراين لوله هاي جوش داده شده قادر به تحمل مقدار مشخصي از نيرو و فشار هستند بنابراين نوع كاربرد متفاوت است.

 

 

لوله يا مانيسمان بدون درز چيست؟

 

بر خلاف لوله هاي جوش داده شده ، كه از درز ، يعني دو لبه به هم متصل شده و جوش داده مي شوند ، و محل جوشكاري در امتداد لوله شناخته شده بود و مقاومت لوله بستگي زيادي به اين روش ها در لوله هاي Mannesmann يا بدون دروس ساخت لوله دارد. از ورقهاي آهن و از فولاد استفاده نمي شود. در واقع در اين روش از شمش يا قوطي هاي فولادي براي ساخت لوله استفاده مي شود ، به طوري كه در كل طول لوله و كل سطح لوله اثري از جوشكاري يا درس وجود ندارد. صاف و روان است و به همين دليل كيفيت و مقاومت اين نوع لوله ها بسيار بالاتر از لوله جوش خورده است و در موارد مختلف مانند لوله كشي گاز پتروشيمي و مواردي از اين دست كه فشار و نيروي زيادي دارند. مورد استفاده قرار مي گيرد اما ضخامت لوله در اين موارد بسيار مهم است كه بايد براساس نوع كاربرد مناسب باشد.

 http://foolad-navard.ir/

 

 q17b_q6.png

توجه داشته باشيد كه لوله ها به مرور زمان از مواد مختلفي مانند مس ، آلومينيوم ، آهن ، فولاد و مواد پلاستيكي ساخته مي شوند كه هركدام ويژگي ها و كاربردهاي خاص خود را دارند ، اما در اين مقاله فقط در مورد لوله هاي فولادي صحبت خواهيم كرد. انواع مختلفي از فولاد وجود دارد فولادهاي پر كربن فولادهاي متوسط ​​و فولادهاي كربني آلياژهاي مختلف فولاد از نظر مقدار عناصر تشكيل دهنده آن متفاوت هستند ، بنابراين خواص مكانيكي ، شيميايي و فيزيكي محصولات مختلف فولادي و مقاطع ساخته شده با اين نوع فولاد متفاوت هستند. . به عنوان مثال ، از فولادهاي آلياژي بالا براي ساخت لوله هايي استفاده مي شود كه در شرايط سخت و فشار بالا در دماي بالا استفاده مي شود ، اما از فولادهاي آلياژي كم كربن و معمولي در ساخت لوله ها و مقاطع در شرايط عادي استفاده مي شود. آنها به عنوان ساخت و ساز استفاده مي شود. البته توجه داشته باشيد كه در بعضي موارد ، لوله هاي ساختماني بايد از كيفيت بسيار بالايي برخوردار باشند كه در شرايط مختلف متفاوت است. معمولاً براي لوله كشي آب و آبرساني از فولاد ضد زنگ استفاده مي شود كه در اين صورت براي لوله كشي يا از فولاد ضد زنگ يا فولاد گالوانيزه يا موارد مشابه استفاده مي شود. در گذشته از مواد مسي و لوله هاي مسي براي لوله هاي آبرساني استفاده مي شد ، اما به دلايل مختلفي مانند گراني ، مقاومت و اقلام مختلف ديگر امروزه. استفاده از فولاد ضد زنگ و فولاد گالوانيزه رايج شده است.

 

 

 

 

 

 

داربست فلزي چيست

داربست فلزي چيست؟

سازه به عنوان مكعبي در پشت سازه اصلي نصب شده است تا ساختمان را در برابر خطرات احتمالي محافظت كند. نوع ديگر داربست فلزي داربست فلزي به صورت محافظ است. طبق قانون شهرداري ، كليه ساختمانهاي در دست ساخت در مجاورت خيابان و پياده رو. پس از برخورد به سقف دوم ، ملزم به نصب اين داربست هستند.

به سختي كسي مي تواند ادعا كند كه داربست را از نزديك ديده است. از آنجا كه داربست يكي از اصلي ترين ابزارهاي ساخت و ساز است و به همين دليل صدها و هزاران ساختمان هميشه در شهرها ساخته مي شوند. حتي همه آنها يكي از اين دستگاه ها را از نزديك ديده اند. انواع داربست ها را به طور معمول مي توان به داربست فلزي و داربست چوبي تقسيم كرد ، در اين مقاله سعي داريم اطلاعات مفيد و مختصري در مورد داربست فلزي به شما ارائه دهيم. روي خط بمانيد.

 

داربست فلزي چيست؟

 

داربست فلزي همانطور كه از نامش پيداست ساختاري است كه از فلز ساخته شده است. اين داربست ها بسته به محل استفاده آنها بستگي دارد. به دو دسته داربست فلزي بلند و داربست فلزي كوتاه تقسيم مي شود. اين بدان معني است كه برخي از انواع داربستهاي فلزي براي ساختمانهاي بلند و برخي ديگر در ساختمانهاي پايين استفاده مي شود.

 

اتصالات داربست فلزي از لوله هاي فولادي به قطر 50 سانتي متر و ضخامت 4 ميلي متر ساخته شده است. برخلاف تصور بسياري از مردم؛ مونتاژ اين لوله ها كار سختي نيست. تنها كاري كه شما بايد انجام دهيد اتصال لوله ها با گيره است. فقط اندكي وقت براي داشتن داربست بالا كافي است. اين نوع داربست بايد به ديوار متصل شود تا ايمن باشد و از بالا برهنه نشود. ساير لوازم جانبي مورد استفاده براي اتصال داربست فلزي شامل گيره لوله افقي ، ميله اتصال داراي شكاف ، پايه قابل تنظيم ، صفحه زير ستون و غيره است.

 

داربست فلزي چيست؟

 

آنها نوعي داربست فلزي هستند كه همانطور كه اشاره كرديم ، به ديوارهاي ساختمان متكي هستند. اين داربست ها بيشتر براي لحظاتي مورد استفاده قرار مي گيرند كه امكان قرارگيري داربست از سطح زمين وجود نداشته باشد يا تنظيم آن هزينه زيادي داشته باشد. به اين داربست ها داربست پلت فرم نيز مي گويند زيرا شبيه سكو هستند. مزيت اين نوع داربست فلزي اين است كه مي توان در انتهاي كار آن را برداشته و به ساختمان مجاور متصل كرد ، كه به كمك جرثقيل به داربست نياز دارد.

 

داربست فلزي چيست؟

 

كاربردهاي زيادي براي داربست فلزي وجود دارد ، مهمترين و متداول ترين آن استفاده از داربست فلزي براي نماي ساختمان است. نماي ساختمان هميشه با مواردي مانند سيمان ، سنگ ، جوشكاري ، برق و ... پوشانده شده است كه بدون داربست امكان پذير نيست.

 

توجه داشته باشيد كه براي امنيت بيشتر بايد از ساختمان فيوز ساختمان استفاده كرد. در حال حاضر ، داربست هاي فلزي قالب زده به عنوان يك سازه موقت بيشتر در ساخت و ساز استفاده مي شود. نوع ديگر داربست فلزي داربست فلزي زير بتن است كه بيشتر براي نصب روي سقف ساختمانهاي بلند با ارتفاع بيش از 4 متر استفاده مي شود.

 

برش بتن در اين نوع داربست بسيار مهم است. هرچه قطر بتن بيشتر باشد ، فاصله بين پي ها كمتر است. داربست هاي فلزي به صورت قالب براي محافظت از سازه اصلي نوع ديگري از داربست هاي فلزي است كه براي ساختمان هاي بلند استفاده مي شود.

 

داربست فلزي چيست؟

 

سازه به عنوان مكعبي در پشت سازه اصلي نصب شده است تا ساختمان را در برابر خطرات احتمالي محافظت كند. نوع ديگر داربست فلزي داربست فلزي به صورت محافظ است. طبق قانون شهرداري ، كليه ساختمانهاي در دست ساخت در مجاورت خيابان و پياده رو. پس از برخورد به سقف دوم ، ملزم به نصب اين داربست هستند.

 

از داربست فلزي همچنين براي كارهاي ديگر مانند ايستگاه هاي صلواتي ، طاق نصرت ، نصب سايبان ، قفسه هاي مغازه ها يا انبارها ، مراحل برنامه ، جايگاه دوربين فيلمبرداري و موارد ديگر استفاده مي شود.

 

طراحي اتاق كار در منزل

چگونه يك اتاق كار در منزل خود داشته باشيم؟

با توجه به شرايط جديد كار و زندگي در دنياي امروز، تعداد بيشتري از افراد در منزل مشغول به كار هستند. اما خوبست بدانيم كه شرايط محيط كار با فضاي زندگي در خانه متفاوت بوده و اين مطلب كمك ميكند تا با آشنايي با برخي نكات، فضاي بهتري را ايجاد كنيم و تاثير مثبت آن را در زندگي براي خود ايجاد كنيد؛ كه در ادامه درباره برخي نكات طراحي اتاق كار در منزل توضيح داده شده است.

8dev_m1.jpg

انتخاب مكان:

اولين و مهمترين نكته در مرحله اول است. اين فضا ممكن است يك اتاق مجزا يا بخشي از يك فضاي ديگر باشد، در هر صورت دسترسي مناسب به ورودي منزل، دسترسي به هواي آزاد، نوع ارتباط با بخشهاي خصوصي خانه از نكات تاثيرگذار در اين انتخاب اند. حواسمان باشد محيط كار دور از هياهوي مهمان، بازي كودكان و هر نوع شرايط ديگري كه در منزل شما در جريان است باشد تا بتوانيد بر روي كارتان متمركزتر باشيد؛ از طرف ديگر اگر ملاقاتهاي كاري داريد نيز، به دور از حريم خصوصي منزلتان اتفاق بيوفتد.

 

فضاي كافي به محل كار اختصاص دهيد. با توجه به نوع فعاليتتان بايد بتوانيد ابعاد مناسبي را تعيين كنيد. كار شما ميتواند توليد در انباري يا پاركينگ به وسيله ابزار آلات و يا فروش توسط كامپيوتر شخص شما باشد، از يك اتاق تا يك ميز و صندلي، بايد آزادي عمل در توسعه بيشتر كارتان را به شما بدهد.

 

راحتي و سلامتي شما در اولويت است پس ميز و صندلي مناسب با آن را در نظر بگيريد. از طرف ديگر اگر فضاي شما محدود است ميتوانيد با قفسه بندي بر روي ديوار فضاي بيشتري براي ابزار كار خود ايجاد كنيد؛ كه در اين موارد استفاده از طبقه و قفسه ها ميتواند حريم بندي فضاي كار شما را نيز بيشتر كنند.

كار در منزل به دليل ارتباطات محدود با دنياي بيرون نسبت به كار در بيرون بيشتر در معرض خستگي روانيست بنابراين استفاده از عناصر گياهي و ديد به منظره يا فضاي باز بهترين راه براي جلوگيري از آسيبهاي كار در خلوت و ساعات طولاني است. نور كافي از ايجاد خستگي در چشم جلوگيري ميكند؛ پس بهتر است از تركيب نور طبيعي و مصنوعي استفاده كنيد.

 

نظم در فضا به ايجاد نظم در كارتان نيز كمك خواهد كرد. استفاده از وسايل بدون سيم و يا روشهاي خلاقانه براي پوشاندن و مخفي كردن سيم ها و اختصاص دادن جايگاهي مانند كمدها و كشوها و طبقه براي هر وسيله براي جلوگيري از بينظمي مفيد است. نظم بخشيدن به وسايل و محيطتان امنيت، سرعت و تمركز شما در كارتان را بالاتر خواهد برد.

به ياد داشته باشيد كه اين فضا محل كار شماست؛ پس آزاديد تا آن را همانگونه كه دوست داريد دكور كنيد. از رنگ و طرح دلخواه تا انتخاب وسايل كار و دسترسي هايتان. اين نكات احساس تعلق بيشتري در شما ايجاد كرده و راندمان كاري را بالاتر خواهند برد.

 

در نهايت مهمترين نكته اين است كه با توجه به تمام محدوديتهاي موجود در منزلتان، حتما فضايي را به طور ثابت به محل كار خود اختصاص دهيد و از مزاياي طراحي اتاق كار در منزل استفاده ببريد.

 

 

كسب درآمد از طراحي جواهرات

كسب درآمد

80z7_11.jpg

جديدترين دوره كسب درآمد در منزل

 

تدريس و پشتيباني:

استوديو طراحي سالار پورايماني

 
من سالار پورايماني هستم و اين متن شخصا توسط خودم، نگارش شده است. بيش از 12 سال هست كه طراحي جواهرات انجام مي دهم. من در اين صفحه به شما كمك مي كنم كه تنها با داشتن يك لب تاب بتوانيد كسب درآمد كنيد. اين پروسه آموزشي تنها 30 روز زمان مي برد تا شما براي كسب و كار شخصي خود آماده شويد. در انتهاي اين آموزش مي توانيد درآمد دلاري داشته باشيد.
 
  • مدير و موسس استوديو طراحي سالار پورايماني
  • سالار پورايماني طراح و صاحب امتياز برند BOGINI
  • برگزيده جشنواره طراحي طلا و جواهر تهران سال 1396
  • تاليف كاملترين خودآموز تصويري طراحي طلا و جواهر
  • مدرس دوره هاي عمومي و خصوصي نرم افزار ماتريكس
  • نويسنده رمان نُرت كريستي (انتشار يافته در سايت كتاب راه)

 

شگرد تبديل ريال به دلار

كلاهبرداري و پولشويي وب سايت هاي شرط بندي در تركيه

هر چه مي گذرد تحقيقات در خصوص فعاليت سايت هاي قمار با نتايج عجيبي همراه مي شود. فكر مي كنيد سرشبكه هاي سايت هاي شرط بندي چطورازخان آخر كه پولشويي و خروج ارز است عبور مي كنند؟حتما تصور مي كنيد خروج ارز از كشور توسط قماربازان در اين شرايط حساس ارزي پروسه پيچيده اي دارد! اين گزارش نشان مي دهد در غفلت مسئولان بانك مركزي، قماربازان راحت تر از آنچه تصور كنيد مثل آب خوردن پولشويي مي كنند.سهم سايت هاي شرط بندي در ايجاد بحران هاي ارزي جدي است. ماجراي سايت هاي شرط بندي از پيج هاي اينستاگرام قماربازان شروع مي شود. لايو جنسي و دعواي ساختگي و نمايش زندگي لاكچري و... همگي از سناريوهاي جذب مخاطب است.«پشت پرده تجارت سياه قماربازها در اينستاگرام» در اين گزارش به بررسي اين روش ها پرداختيم.مرحله بعد مهم تر و بغرنج تر است. ورود به سايت شرط بندي و هزاران تراكنش بانكي كه هر روز از بستر شبكه هاي پرداخت ايراني انجام مي شود و آب از آب تكان نمي خورد.«چه كسي پرونده سايت‌هاي شرط‌بندي را مختومه مي‌كند؟»در اين گزارش به بررسي ساز و كار مالي اين سايت ها پرداخته شد.

 

اما در اين گزارش به بررسي خوان آخر فعاليت سايت هاي شرط بندي  مي پردازيم؛ پولشويي و خروج ارز از كشور.

 

تا به حال فكر كرده ايد درآمد حاصل از تجارت سياه  قماربازان كه در حساب افراد مختلف در بانك هاي ايران واريز مي شود چطور به دست سرشبكه هاي قمار مي رسد؟ بخشي از درآمد همين جا در ايران بين دست اندركاران سايت هاي شرط بندي تقسيم مي شود از تبليغات چي ها تا كارچاق كن ها... اما سود اصلي كه سهم گردانندگان سايت قمار است و پاتوق بسياري از آنها هم در تركيه، چه مي شود؟

 

شگرد تبديل ريال به دلار

 

يك روش، تبديل ريال به دلار توسط صرافي هاي غيرمجاز در ايران و حواله كردن آن به خارج از ايران است و روش بعدي تبديل ريال به ارز ديجيتال و خروج آن از كشور كه بايد از مسئولان پرسيد براي مقابله با اين دو روش و شناسايي صرافي هاي غيرمجازي كه دستشان با قماربازان در يك كاسه است فكري كرده اند يا نه!

 

اما راه سومي هم هست. يك پولشويي ماهرانه كه در غفلت مسئولان به راهي بدون دردسر براي قماربازان تبديل شده است، روشي كه مي توان گفت بهشت پولشويي براي قماربازان است و با استفاده از آن مثل آب خوردن ميليارد ميليارد پول به دست آمده از سايت هاي شرط بندي را اول پولشويي كرده و بعد هم تبديل به ارز مي كنند. سهم اين روش در ايجاد بحران هاي ارزي جدي است.

 

دستگاه كارت خوان ايراني در تركيه؛ ابزار پولشويي قماربازان

 

ابزار اين پولشويي بدون دردسر «دستگاه كارت خوان سيار ايراني» است. مرزهاي ايران به روي دستگاه هاي پز سيار بسته نيست. دستگاه ها را  از مرز خارج مي كنند و به كشور تركيه مي برند. يك سيم كارت ايراني داخل كارت خوان مي گذارند، با استفاده از اينترنت به سيستم بانكي متصل مي شوند و با خيال راحت پولشويي مي كنند.

 

انگار هر سرنخي از كلاف سردرگم سايت هاي شرط بندي را كه بگيريد به نظام بانكي و فقدان نظارت بر شبكه مالي مي رسيد. درگاه هاي ناامن بانكي و همكاري خواسته و ناخواسته اپليكيشن هاي داخلي و شبكه هاي پرداخت با سايت هاي شرط بندي يك طرف، عدم نظارت بر استفاده بي قيد و شرط از دستگاه هاي پز سيار در خارج از ايران هم دست به دست هم مي دهد تا پازل فعاليت موفقيت آميز سايت هاي قمار را تكميل كند.

 

جست و جو در استانبول؛ از افشاگري مالي پادوي داوود هزينه تا همسايه وحيد خزايي يا سايت شرط بندي بت فوروارد

 

جست و جو در خصوص چند و چون فعاليت سايت هاي شرط بندي اين بار ما را به كشور تركيه و شهر استانبول مي برد. استانبول پاتوق اغلب گردانندگان سايت هاي شرط بندي است و صاحبان سايت و دار و دسته شان با پول سياه قمار در اين شهر لاكچري زندگي مي كنند.

 

پازل پولشويي در تركيه با دستگاه كارت خوان ايراني، كارت اجاره اي، دفاتر خدمات ارزي و صرافي ها تكميل مي شود. اما چطور؟ براي روشن شدن زواياي اين مرحله بايد با افرادي صحبت مي كرديم كه در تركيه زندگي مي كنند و با دار و دسته گردانندگان سايت هاي شرط بندي سر و سري دارند. با چند واسطه موفق به گفت و گو با دو نفر مي شويم. يكي از اعضاي سابق باند داوودغفاري معروف به داوود هزينه كه به سختي حاضر به گفت و گو مي شود و تمايلي به انتشار نامش ندارد و فردي به نام «فرزاد خدامي» كه سه سال در استانبول زندگي كرده است و همسايه وحيد خزايي بوده و از زد و بندهاي سرشبكه هاي قمار با خبر است.

 

اگر مي خواهيد بدانيد از دستگاه پز سيار ايراني چطور براي پولشويي درآمد به دست آمده از سايت هاي شرط بندي استفاده مي كنند بايد گفت اين پروسه با كارت هاي اجاره اي تكميل مي شود. قماربازاني كه پنل شرط بندي دارند يك تيم كارچاق كني هم در ايران دارند كه ملزومات كار را براي آنها فراهم مي كنند. مهم ترين كار آنها پيدا كردن افرادي است كه حاضر مي شوند در ازاي دريافت پول، حسابشان را اجاره دهند. وقتي كاربر در سايت بازي مي كند پول را به يكي از كارت هاي اجاره اي واريز مي كند. اعضاي فني گروه، با استفاده از درگاه هاي پرداخت شخصي،  پول را به حساب هاي ديگري منتقل مي كنند تا پليس فتا نتواند به راحتي رد آن را بزند.

 

صاحب آخرين حساب و كارت اجاره اي كه پول در آن واريز مي شود در تركيه زندگي مي كند. يعني روش اجاره كارت همزمان در تركيه و ايران مورد استفاده قرار مي گيرد. اعضاي تيم سايت شرط بندي سراغ  افرادي مي روند كه در تركيه زندگي مي كنند و قصد بازگشت به ايران را هم ندارند و ممكن است چند كارت بانكي ايراني داشته باشند. با مبالغ بالا كه گاهي به ماهي 30 ميليون تومان هم مي رسد كارت آنها را اجاره مي كنند. آگهي كارت اجاره اي در كانال هاي تلگرامي كه اعضاي آن ايرانيان ساكن استانبول هستند منتشر مي شود. اينطور مي شود كه اگر پليس فتا رد پول را بزند، فردي كه حسابش را اجاره داده اصلا در ايران نيست كه بخواهد دستگير شود و جوابگوي جرمش باشد. البته كارچاق كن ها سرعت بالايي دارند، خيلي زود حساب ها را خالي مي كنند.

 

سايت هاي شرط بندي يك پاي بحران هاي ارزي

 

وقتي پول سياه سايت هاي شرط بندي به حساب افرادي كه در تركيه زندگي مي كنند و كارت هايشان را اجاره دادند، واريز شد، مرحله آخر و مهم يعني پولشويي با دستگاه هاي پز ايراني شروع مي شود. اين پول ها بايد به سرعت تبديل به لير يا دلار شود و از آن حساب ها بيرون بيايد. تا مسئولان در ايران به خودشان بجنبند و حساب ها را شناسايي كنند كارچاق كن هاي سايت شرط بندي سراغ ايراني هايي مي روند كه در تركيه زندگي مي كنند و دستگاه كارت خوان ايراني دارند و خدمات ارزي ارائه مي كنند. كارت ها را در دستگاه هاي پز مي كشند. پول به حساب نفر بعدي واريز مي شود كه در تركيه خدمات ارزي ارائه مي دهد و در ايران حساب دارد. افرادي كه در تركيه خدمات ارزي ارائه مي دهند ممكن است از همه جا بي خبر باشند اما از اين تبديل ارز پول خوبي به دست مي آورند. مثلا اگر هر لير 1300 باشد آنها براي تبديل ريال به هر لير، 1350 تومان دريافت مي كنند و ممكن است با همين روش ساده در يك روز 20 ميليون تومان درآمد داشته باشند.

 

اين سود خوب باعث شده تا دستگاه هاي پز سيار ايراني براي ايرانياني كه در تركيه زندگي مي كنند يك منبع درآمد قابل اطمينان باشد. حالا درآمد سياه به دست آمده در سايت هاي قمار، شسته شده و جيب قماربازان و دار و دسته شان در تركيه را پر پرل كرده است.نفر آخر، يعني فردي كه در تركيه با دستگاه هاي پز سيار به گردانندگان سايت شرط بندي خدمات ارزي ارائه داده، به صرافي هاي رسمي تركيه مي رود و پولش را تبديل به ارز مي كند.

 

 با همين روش، دستگاه هاي كارت خوان ايراني آن طرف آب تبديل مي شود به ابزار پولشويي و خروج ميلياردي ارز و يك پاي ايجاد بحران هاي ارزي.اينطور مي شود كه گاهي فرمان كنترل ارز را افرادي در خارج از ايران در دست مي گيرند و اين اخلال در نظام ارزي ابعاد ملي پيدا مي كند و تبعات آن بر اقتصاد كشور تاثير مي گذارد.

 

قماربازان چطور ايرانيان ساكن تركيه را به خاك سياه مي نشانند؟

 

پرونده كلاهبرداري قماربازان سايت هاي شرط بندي سنگين است. آنها به هيچ كس رحم نمي كنند. بي رحمي شان فقط به به خالي كردن حساب كاربران سايت هاي قمار ختم نمي شود. اين جماعت حتي به ايرانيان ساكن تركيه هم رحم نمي كنند.«فرزاد خدامي» كه سال ها در تركيه زندگي مي كرده مي گويد:«با چشم خودم چند ايراني در تركيه  را ديدم كه در تور كلاهبرداران سايت هاي شرط بندي افتادند و هست و نيست شان بر باد رفته بود.نه راه پس داشتند و نه راه پيش.

 

او ماجراي اين كلاه برداري را اينطور روايت مي كند؛« بسياري از جوانان ايراني بعد از مهاجرت به تركيه جذب دار و دسته گردانندگان سايت هاي شرط بندي مي شوند و به قول معروف كار چاق كن سايت مي شوند و با همدستي كارفرماهايشان كلاه خيلي ها را بر مي دارند. مثلا سراغ  ايرانياني مي روند كه به صورت رسمي خدمات ارزي ارائه مي دهند. به دفتر اين افراد مي روند، با ظاهري آراسته و فريبنده خودشان را تاجر و خريدار ارز معرفي مي كنند.طرف ايراني، بسته به ارز درخواستي، مبلغ معامله را اعلام مي كند. كلاه برداران سايت قمار با اين ادعا كه مي خواهند مبلغ معامله را حواله كنند، شماره كارت صراف را دريافت مي كنند. حالا نقشه شان را پياده مي كنند و همان شب وقتي هكرها به حساب كاربران سايت شرط بندي حمله كردند پول هاي هك شده را به حساب صراف از همه جا بي خبر واريز مي كنند. چند ساعت بعد از واريز پول هاي هك شده به دفتر خدمات ارزي مي روند و ارز را دريافت مي كنند. حال خوش صرافي كه به خيال خودش از اين معامله سود خوبي به دست آورده دوامي ندارد. پليس فتا حساب اين فرد در ايران را به دليل دزدي و هك مسدود مي كند. اينطور مي شود كه سرمايه اين فرد از دست مي رود و نه راه پس برايش مي ماند و نه راه پيش. راهي براي اثبات بي گناهي اش وجود ندارد.»وقتي مي گوييم كلاه برداران سايت هاي شرط بندي رحم ندارند و خيلي ها را به خاك سياه نشاندند از چه چيزي حرف مي زنيم.

 

بانك مركزي پاسخگو باشد

 

هر چه مي گذرد پرونده سايت هاي شرط بندي ابعاد گسترده تري پيدا مي كند و انگار همه چيز دست به دست هم مي دهد تا پازل خراب كاري هاي قماربازان تكميل شود. ريشه بسياري از اين مشكلات در عدم نظارت بانك مركزي است. چرا دستگاه كارت خوان ايراني به راحتي از مرز خارج مي شود؟ آيا نظارتي بر تراكنش هاي انجام شده از اين دستگاه ها در خارج از ايران وجود دارد؟

 

راهنماي جمع و جور پولشويي براي مديران سايت هاي شرط بندي!

 

 فقط كافيست اقدام به خريد دستگاه كارت خوان سيار كنيد.سراغي يكي از شركت هاي پي اس پي يا شبكه هاي پرداخت زير نظر بانك مركزي و شبكه شاپرك برويد. آگهي فروش دستگاه هاي پز سيار در ديوار به وفور پيدا وجود دارد. كپي كارت ملي و شماره شبا و مبلغ تعيين شده را بدهيد و فرم را پر كنيد و دستگاه را بخريد.برخلاف ادعاي مسئولان پي اس پي ها يا شبكه هاي پرداخت، وقتي قرار به فروش دستگاه سيار باشد نمايندگي هاي فروش از درخواست كننده دستگاه كارت خوان نه جواز كسب مي خواهند نه نشاني فروشگاه و نه هيچ مدرك ديگري. پول را مي گيرند و دستگاه را تحويل خريدار مي دهند. دستگاه را كه گرفتيد آن را در چمدانتان بگذاريد و از كشور خارج كنيد. دستگاه پز شما از تركيه يا هر كشور ديگري به شبكه شاپرك متصل مي شود. اين يك راهنماي مختصر و جمع و جور پولشويي براي دست اندركاران سايت هاي شرط بندي است

 

نمي توانيم شناسايي كنيم

 

دو سال قبل بانك مركزي براي جلوگيري از پولشويي با استفاده از دستگاه كارت خوان در كشورهاي همسايه مثل تركيه  قانون سقف تراكنش را اعمال كرد. براساس اين قانون هر فرد با يك شماره ملي فقط مجاز به انجام 100 ميليون تومان تراكنش از طريق دستگاه هاي پز است.همچنين بانك مركزي اعلام كرد بر اساس قانون، استفاده از كارت‌خوان‌هاي ايراني به هر شكلي در خارج از كشور ممنوع است و با اين هدف، دسترسي اين كارت‌خوان‌ها به نظام بانكي ايران از طريق مخابرات را مسدود كرد اما اين كارت خوان ها با سيم كارت ايراني و اتصال به شبكه واي فاي و با استفاده از فيلترشكن كار مي كند و كارشناسان آي تي ادعا كرده اند تراكنش هاي دستگاه هاي سيار در خارج از كشور قابل شناسايي نيست، چون زماني كه خارج از كشور براي استفاده از دستگاه پز از فيلترشكن استفاده مي‌ شود  آي پي سرورهاي داخلي نمايش داده مي‌شود و كار شناسايي را دشوار مي‌كند.

 

يك وعده بي عمل

 

سال 97 با دستور بانك مركزي براي جلوگيري از اخلال در نظام ارزي شركت‌هاي PSP موظف به شناسايي و مسدودسازي دستگاه‌هاي كارت‌خوان فعال در خارج از كشور شدند و طبق گفته رييس بانك مركزي قرار بود اگر اين شركت هاي پرداخت ضوابط نظارتي بر فعاليت دستگاه هاي كارت خوان رعايت نكنند بانك مركزي مجوز آنها را مورد بررسي قرار دهد. در همان سال يعني سال 97، تعدادي از دستگاه هاي كارت خوان فعال در خارج از كشور توسط شركت هاي پرداخت شناسايي و مسدود شدند و قرار بود اين طرح ادامه پيدا كند.

 

صدايي از كسي برنمي آيد

 

اما حالا بعد از دو سال اوضاع بدتر از قبل شده و تحقيقات در تركيه نشان مي دهد برخلاف ادعاي مسئولان بانك مركزي براي محدوديت استفاده از دستگاه هاي كارت خوان در خارج از ايران، هيچ محدوديتي براي استفاده از اين دستگاه ها لااقل در تركيه وجود ندارد و اتفاقا كارت خوان هاي سيار تبديل به تجارتي پر سود براي ايرانيان ساكن استانبول شده است. آنقدر كه به گفته خدامي، در هر گوشه و كناري در خيابان هاي شلوغ تركيه دكه خدمات ارزي وجود دارد.حتي گاهي وقت ها فردي كه دستگاه كارت خوان دارد در كسوت دست فروش كنار خيابان مي ايستد تا به ايرانيان و توريست هايي كه در تركيه هستند و يا به هر شخص ديگري خدمات ارزي ارائه دهد.اين هرج و مرج مالي و عدم نظارت دقيق، پولشويي را براي دست اندركاران سايت هاي شرط بندي مثل  آب خوردن راحت و بي دردسر كرده است آنقدر كه دستگاه هاي پز سيار شده اند ابزار پولشويي و صدايي از بانك مركزي هم بر نمي آيد.

 

تب برخورد با سايت هاي شرط بندي در كشور داغ شده است. صدور اعلان قرمز اينترپل براي برخي از سرشبكه هاي قمار، دستگيري مبلغان شرط بندي، صاحبان حساب هاي اجاره اي و قماربازان از داغ ترين خبرهاي مبارزه با سايت هاي شرط بندي است. اما بعد از بررسي ساز و كار مالي  سايت ها و بررسي روش پولشويي و خروج ارز از كشور به عنوان خوان آخر فعاليت سايت ها مشخص مي شود تا زماني كه بانك مركزي پاسخگو نباشد، سيستم فشل شبكه هاي پرداخت و شبكه هاي مالي اصلاح نشود و تا زماني كه بانك مركزي  مسير پولشويي بدون دردسر را مسدود نكند،  دستگيري قماربازان و مبلغان قمار و فيلتركردن سايت هاي شرط بندي  منجر به حل مشكل نخواهد شد.