سيستم هاي امنيتي در صنعت خرده فروشي

سيستم هاي امنيتي در صنعت خرده فروشي

نظارت تصويري در سيستم هاي خرده فروشي موضوعي است كه مي تواند امنيت كسب و كارهاي فعال در صنعت خرده فروشي را تا چند برابر افزايش دهد. از سوي ديگر فناوري هاي ابري و اينترنت اشيا نيز امكاناتي  بي پايان را براي سازمانها و شركت هاي خرده فروشي مدرن ايجاد كردهاند. مشتريان هرگز به اندازه امروز از كنترل انجام معاملات خود برخوردار نبوده اند؛ به شكلي كه امروز با فشردن تنها چند دكمه مي توان كالاها و خدمات را به راحتي از خانه هاي خود انجام دهيد.

با اين حال، داده هاي  ايجاد شده توسط مشتريان در درون اين تجربه خريدكالا بدون حضور فيزيكي فضايي جذاب تر براي مجرمان اينترنتي نيز ايجاد كرده است. تعداد حملات هكري و كلاه برداري هاي اينترنتي با سو استفاده از داده هاي اطلاعات جمع آوري شده از مشتريان در حال افزايش است و اين موضوع مشكل بزرگي را براي خرده فروشان و مشتريان ايجاد مي كند.

علاوه بر ايجاد اختلال و خرابي فوري كه ممكن است موجب سو استفاده از اطلاعات مشتريان شود، آسيب رساندن به اعتبار يك كسب و كار يا برند نيز مي تواند يك ضربه مادام العمر براي يك كسب و كار به حساب آيد. بنابراين ضروري است كه خرده فروشان و فعالان تمام صنايع همين امروز از مراحل و رويه هايي  كه براي اطمينان از انطباق كامل داده ها و تضمين يكپارچگي زيرساخت IT شركتشان ضروي است آگاهي داشته باشند.

 اطمينان از انطباق كامل فناوري هاي روز

اطمينان از اينكه همه خرده فروشي ها پيامدهاي امنيتي را درك مي كنند و مي دانند چگونه در صورت نقض اين قوانين واكنش موثر داشته باشند، بسيار حياتي است. از نظر قوانين، همه تيم ها و ادارات بايد اطمينان داشته باشند كه در صورت مشاهده مواد مشكوك به تخلف، سطح هشدار سيستم امنيتي را افزايش دهند. همچنين شركت ها بايد تلاش كنند تا مكالمات مشتريان را در كل زنجيره تامين امن نگه دارند تا از اين طريق اطمينان حاصل شود كه الزامات امنيتي به طور موثر برآورده مي شوند و خطرات امنيتي به اندازه كافي برطرف مي شوند. اين موضوعات براي سيستم هاي امنيتي در صنعت خرده فروشي بسيار مهم است و در صورت نقص در چنين سيستم هايي هزينه هاي سنگين به شركت ها وارد مي شود.

يكي از الزامات استاندارد هاي جهاني امنيتي اين است كه اقدامات لازم براي جلوگيري از حمله و محافظت از نرم افزارها و سيستم هاي موجود انجام شود. همچنين اين موضوع بسيار مهم است كه مديريت موثر چرخه عمر يك خريد بتواند امنيت سايبري دستگاه هاي اينترنت اشيا، مانند دوربين مداربسته نظارت تصويري شبكه را تامين كند.  بنابراين اقدامات لازم بايد براي كمك به جلوگيري از به خطر افتادن چنين دستگاه هايي، كاهش خطر و در نهايت حفظ اعتماد مشتري در نظر گرفته شود. ايجاد يك راه حل خرده فروشي واقعاً مطمئن تنها در صورتي امكان پذير است كه امنيت در هر مرحله مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته باشد.

 آسيب پذيري هاي سيستم برابر است با داده هاي آسيب پذير

براي ورود دوربين هاي تحت شبكه به يك شبكه فناوري اطلاعات، بايد اطمينان حاصل شود كه اين سيستم ها در معرض خطرات حملات سايبري قرار نگيرند و به عنوان يك منفذ ورودي براي ورود به فعاليت هاي دروني و دستيابي به با ارزش ترين اطلاعات تجاري و ديگر اطلاعات مشتريان مورد استفاده قرار نمي گيرند.

بنابراين اهميت محافظت از داده هاي جمع آوري شده توسط يك سيستم در برابر آسيب پذيري هاي بالقوه  را نمي توان ناديده گرفت و در نتيجه اطمينان از ايمن بودن همه فناوري هاي نصب شده به طور پيش فرض امري حياتي است. همچنين براي تقويت امنيت سيستم از ابتدا بايد اين سيستم ها با ملاحظات امنيت سايبري ساخته شوند. براي مثال به روزرساني نرم افزار و به روزرساني سيستم عامل دستگاه ها از جمله مواردي است كه مي تواند به بالا رفتن امنيت سيستم شما در مقابل تهديد هاي سايبري كمك كند. همچنين استفاده از تكنسين هاي خبره در حوزه امنيت سايبري از جمله موضوعاتي است كه بايد مديران شركت ها در دستور كار خود قرار دهند.   هايك ويژن   

 اهميت محافظت در برابر آسيب پذيري هاي سيستم

حفظ روابط مثبت متقابل با ذينفعان كليد ايجاد يك زنجيره تأمين سالم است كه بر پايه اعتماد و احترام متقابل بنا شده باشد. تنها با پيروي از چنين رويكردي مي توان يكپارچگي سيستم ها را به طور كامل تضمين كرد . كاملا واضح است كه فروشندگان و نصب كنندگان معتمد بايد با يكديگر همكاري كنند تا از رعايت اصول اخلاقي و رعايت اصول امنيت سايبري اطمينان حاصل شود.

همچنين بايد دقت كافي به عمل آيد تا اطمينان حاصل شود كه كليه ذينفعاني كه در ساخت ، تأمين و نصب نرم افزارها و سيستم هاي امنيتي فعاليت مي كنند، اهميت حفظ بهترين شيوه هاي امنيتي را در اولويت كارهاي خود درك مي كنند. بنابراين مهمترين عنصر براي امنيت سايبري سيستم هاي يكپارچه نيروهاي انساني متخصص است كه در يك زنجيره به هم پيوسته با هم همكاري مي كنند.  نصب دوربين مدار بسته

 پرداختن به چالش مداوم

همچنين خرده فروشان بايد بتوانند به فناوري هايي كه نيازهاي عملياتي آنها را پشتيباني مي كنند و خطرات مربوط به حملات سايبري را نيز برطرف مي كنند دسترسي داشته باشند. از سوي ديگر اين سيستم ها بايد از سياست هاي امنيتي IT پشتيباني كنند.

نظر بسياري از كارشناسان حوزه امنيت اين است كه با پيروي از روش هاي ثابت شده امنيت سايبري براي استفاده از تكنولوژي اينترنت اشيا و درك اهميت اجراي محصولات و خدمات با كيفيت بالا از طريق ارتباط با فروشندگان و شركاي معتمد، خرده فروشان از سيستم هاي امنيتي بهتر براي كاهش موثر تهديد امنيت سايبري بهره مند مي شوند.

بيشتر بخوانيد: تي وي تي

 مزاياي دوربين هاي امنيتي براي مغازه هاي خرده فروشي

استفاده از دوربين هاي امنيتي در فروشگاه هاي خرده فروشي مزاياي بسياري دارد و به جرات مي توان گفت كه تمام اماكن خرده فروشي در آينده مجبور به استفاده از اين تكنولوژي خواهند بود. موارد مهم استفاده از دوربين هاي امنيتي را در ادامه بررسي مي كنيم و البته اين نكته را در نظر داشته باشيد كه استفاده از سيستم هاي امنيتي در صنعت خرده فروشي مي تواند تا 60 درصد از هزينه هاي ناشي از سرقت را كاهش مي دهد. دوربين مداربسته

جلوگيري از سرقت كالا

اولين و واضح ترين مزيت دوربين هاي امنيتي در فروشگاه هاي خرده فروشي كاهش ميزان احتمال سرقت از فروشگاه است. سرقت و كاهش موجودي كالاها، مشكلات بسيار رايج و شناخته شده اي هستند كه صاحبين خرده فروشي ها با آن درگير هستند. با يك سيستم نظارت تصويري و نصب دوربين هاي مداربسته نظارتي احتمال سرقت هاي كوچك يا بزرگ در فروشگاه هابه شدت پايين مي آيد. اگر چه ممكن است در نگاه سطحي دزدي هاي كوچك بي اهميت جلوه كنند، اما آمارها نشان مي دهند كه همين تلفات كوچك مي تواند به سرعت تبديل به يك معضل بزرگ براي فروشگاه ها شود.

بنابراين نصب سيستم هاي دوربين امنيتي  يك راه حل بسيار موثر براي كاهش ميزان سرقت در كسب و كار هاي خرده فروشي است. اين موضوع بيشتر به خاطر اين واقعيت ساده است كه مشتريان به مكان هاي خرده فروشي مي روند كه مي توانند دوربين هاي امنيتي را ببينند، چون دزدي در اين فروشگاه ها كم تر است. همچنين دوربين هاي مداربسته حفاظتي علاوه بر ترساندن دزدان و جلوگيري از دزدي، توانايي پوشش مواردي كه دزديده مي شوند را نيز دارد. همچنين اگر كسي از شما دزدي كرد و رفت، شما مي توانيد به تصاوير نظارتي ضبط شده خود رجوع كنيد و مقامات را براي شناسايي و بازيابي دارايي و يا پيگرد قانوني در جريان قرار دهيد.

دوربين هاي امنيتي تصاوير را در 24 ساعت شبانه روز ضبط مي كنند

دومين مزيت قدرتمند سيستم هاي امنيتي خرده فروشي، ايجاد آرامش و امنيت ذهني براي صاحبين كسب و كارها است. دوربين هاي تحت شبكه IP به كاربران خود اين امكان را مي دهند تا در هر زمان، و هر مكاني بر محلي كه مي خواهند نظارت داشته باشند. مزيتي كه دراختيار صاحبين خرده فروشي ها قرارمي گيرد اين است كه مي توانند از طريق اين دوربين هاي نظارتي مستقيم در طول ساعات كار و پس از آن  به شكل كاملان آنلاين تصاوير محل كار خود را رصد كنند. اين قابليت در مواقعي كه از طريق سيستم هشدار دهنده از يك رويداد مشكوك  آگاه مي شويد، بيشتر اهميت خود را نشان مي دهد. براي مثال اگر سيستم هاي هشدار شما به صدا درآمده باشند  مي توانيد ابتدا تصاوير دوربين را بررسي كنيد و سپس تصميم بگيريد كه آيا واقعا به برخورد و تهديد جدي و تماس با پليس نياز است يا خير.

 كاهش سرقت كاركنان

اگرچه تمام شركت ها ضمانت هايي از كارمندان دريافت مي كنند و در مصاحبه هاي قبل از استخدام صلاحيت كارمندان خود را مورد بررسي قرار مي دهند، اما بازهم در برخي موارد كارمندان دست به سرقت از فروشگاه مي زنند. در واقع، آمار اخير نشان مي دهد كه سرقت كاركنان مي تواند تا 36 درصد از كل تعداد دفعات سرقت از يك فروشگاه را به خود اختصاص دهد. نصب دستگاه هاي امنيتي و دوربين هاي مداربسته در خرده فروشي به كاهش ميزان چنين مواردي به شدت كمك مي كند و از سوي ديگر مانع اتهام هاي دروغين به كارمندان صادق نيز مي شود.

همچنين در بسياري از فروشگاه هاي خرده فروشي تعداد زيادي از كاركنان در شيفت هاي مختلف كاري فعاليت مي كنند و در نتيجه در صورت بروز سرقت در فروشگاه، مشخص كردن اين موضوع كه سرقت كار كدام يك از كارمندان است، كار دشواري به حساب مي آيد. در اين خصوص دوربين هاي امنيتي خرده فروشي اين نگراني را از بين مي برند و به شما مدارك ويدئويي مورد نياز را مي دهند تا شما دچار سردرگمي نشويد. دوربين‌ مداربسته تحت شبكه     بهترين دوربين‌ مدار بسته

 نظارت بر كارمندان و افزايش خدمات به مشتريان

بحث نظارت بر عملكرد كارمندان يكي از موضوعاتي است كه بسياري از مديران در شركت هاي بزرگ و كوچك با آن درگير هستند. يكي ديگر از مزاياي مفيد كه دوربين هاي امنيتي در فروشگاه هاي خرده فروشي  ارائه مي دهند، زماني است كه آنها بر كارمندان نظارت مي كنند. اطمينان از اين كه مشتريان شما تجربه خريدي لذت بخش را دارند، عامل اصلي موفقيت كلي هر فروشگاه خرده فروشي است. با نظارت بر كاركنان خود، مي توانيد اطمينان حاصل كنيد كه آنها با شيوه اي حرفه اي، مؤدبانه و دوستانه با مشتريان برخورد مي كنند. همچنين وقتي گزارشي منفي از عملكرد يكي از كارمندان دريافت مي كنيد، مي توانيد براي اين كه در مورد مناسب ترين روش برخورد تصميم بگيريد به فيلم هاي نظارتي رجوع كنيد. نكته پاياني در خصوص سيستم هاي امنيتي در صنعت خرده فروشي اين است كه بدون استفاده از چنين سيستم هايي نظارت مديران بر عملكرد كارمندان و نحوه رفتار مشتريان به شدت سخت و هزينه زا خواهد بود.

  1. https://mahsaweb.payamblog.net/Post/22/Can-video-analytics-really-be-smart.html
  2. https://mahsaweb.payamblog.net/Post/20/Hybrid-cloud-application-in-video-management-software.html
  3. https://kamyarweb.payamblog.net/Post/10/Safety-in-smart-cities.html
  4. https://kamyarweb.payamblog.net/Post/16/Security-systems-in-the-retail-industry.html
  5. https://kamyarweb.payamblog.net/Post/14/Can-video-analytics-really-be-smart.html
  6. https://kamyarweb.payamblog.net/Post/12/Hybrid-cloud-application-in-video-management-software.html
  7. https://himarweb.payamblog.net/Post/10/Safety-in-smart-cities.html
  8. https://himarweb.payamblog.net/Post/16/Security-systems-in-the-retail-industry.html
  9. https://himarweb.payamblog.net/Post/14/Can-video-analytics-really-be-smart.html
  10. https://himarweb.payamblog.net/Post/12/Hybrid-cloud-application-in-video-management-software.html
  11. https://limaweb.payamblog.net/Post/10/Safety-in-smart-cities.html
  12. https://limaweb.payamblog.net/Post/16/Security-systems-in-the-retail-industry.html
  13. https://limaweb.payamblog.net/Post/14/Can-video-analytics-really-be-smart.html
  14. https://limaweb.payamblog.net/Post/12/Hybrid-cloud-application-in-video-management-software.html
  15. https://tejarat-online.sabablog.net/Post/10/Safety-in-smart-cities.html
  16. https://tejarat-online.sabablog.net/Post/16/Security-systems-in-the-retail-industry.html
  17. https://tejarat-online.sabablog.net/Post/14/Can-video-analytics-really-be-smart.html
  18. https://tejarat-online.sabablog.net/Post/12/Hybrid-cloud-application-in-video-management-software.html
  19. https://mahsaweb.sabablog.net/Post/10/Safety-in-smart-cities.html
  20. https://mahsaweb.sabablog.net/Post/16/Security-systems-in-the-retail-industry.html

آيا مي‌توانم گواهينامه ISO را به‌عنوان يك شركت تازه وارد دريافت كنم؟

آيا مي‌توانم گواهينامه ISO را به‌عنوان يك شركت تازه وارد دريافت كنم؟

آره گواهينامه ISO براي هر شركتي با درآمد سالانه 250،000 پوند مناسب است.

گواهينامه ISO براي چه مدت معتبر است؟

هر ارائه دهنده متفاوت است. در اينجا در خدمات كيفيت ISO ، گواهينامه‌هاي ما به مدت يك سال معتبر هستند و براي اطمينان از تطابق شما با آن ، از بازرسي‌هاي مجدد سالانه براي بازآزمايي مجدد استفاده مي‌كنند. علاوه بر اين ، ما همچنين بازديدهاي پشتيباني سالانه را ارائه مي‌دهيم تا در هر زمينه‌اي كه با آن دست و پنجه نرم مي‌كنيد ، پشتيباني بيشتري از شما ارائه دهيم. بنابراين عدم احراز هويت مجدد نادر است.

 

ما اعتقاد داريم كه بلوغ كامل يك سيستم مديريتي حدود سه سال طول مي‌كشد و در اين مرحله ، بيش از 90? از مشتريان به ارزشي كه سيستم مديريتي آن‌ها فراهم مي‌كند ، پي مي‌برند.

آيا راهي وجود دارد كه قبل از تعهد به صدور گواهينامه كامل ، گواهينامه خود را تجربه كنيم؟

بله ، مي‌توانيد ايده بهتري از گواهينامه ISO توسط:

 

آموزش ISO: شما خواهيد آموخت كه چگونه يك سيستم مديريتيم effectiveثر را به‌طور كامل پياده سازي و حفظ كنيد. در اينجا بيشتر بدانيد

مشاوره ايزو: ما مي‌توانيم با استفاده از آناليز GAP ، تعيين كنيم اكنون كجا هستيد و كجا بايد به انطباق برسيد. در طول انتصاب خود ، از مشاوره و مشاوره مشاوران ما بهره مند خواهيد شد. درخواست نقل قول.

چگونه مي‌توانيد از من در طي مراحل پشتيباني كنيد؟

ما به خاطر پشتيباني ما از ارزيابي اوليه تا صدور گواهينامه ISO و فراتر از آن ، به خود افتخار مي‌كنيم.

 

ما به همان اندازه كه نياز داريد پشتيباني مي‌كنيم:

 

مدير حساب تعيين شده: به شما يك مدير حساب اختصاص داده مي‌شود كه آماده است تا با هر گونه س questionsآل در مورد عملكرد روزمره استاندارد مديريت شما از شما پشتيباني كند.

دسترسي به منطقه مشتري ما: شما اطلاعات زيادي را در منطقه مشتري ما پيدا خواهيد كرد كه شامل فرم‌ها ، الگوها و يادداشت‌هاي راهنما مي‌باشد كه شامل وبينارها و دروس ويدئويي است.

بازديدهاي پشتيباني سالانه: بازديدهاي پشتيباني سالانه ما براي پشتيباني اضافي در مناطقي است كه از كمترين اعتماد به نفس برخوردار هستيد ، فراهم مي‌كند ، خواه اين اطمينان از انطباق شما با مميزي پس از اعتباربخشي مجدد داشته باشد و يا براي مديريت جلسه بررسي مديريت به كمك نياز داريد. اين بازديدها كاملاً انعطاف‌پذير بوده و شمارا به اطمينان از اطمينان از عملكرد روزمره سيستم مديريت خود هدايت مي‌كند.

آموزش ISO: همه دوره‌هاي آموزشي ما به منظور توسعه درك و توانايي شما در كار با يك سيستم مديريت موثر طراحي شده‌اند. اين كه آيا مي‌خواهيد در مورد هر يك از موارد جداگانه ياد بگيريد يا جنبه خاصي را بهتر درك مي‌كنيد ، ما آموزش حضوري و آنلاين را متناسب با سبك‌هاي مختلف يادگيري ارائه مي‌دهيم يك دوره را اينجا بخوانيد.

مشاوره ايزو: اگر احساس مي‌كنيد از پشتيباني بيشتري بهره مند مي‌شويد ، ما همچنين مشاوره ايزوي سفارشي را ارائه مي‌دهيم. همانند بازديدهاي پشتيباني سالانه ، اين روزهاي مشاوره توسط شما هدايت مي‌شود و مي‌تواند موضوعات مختلفي را پوشش دهد ، به‌عنوان‌مثال ، شما ممكن است بخواهيد دستگاه‌هاي موجود خود را بهبود ببخشيد ، نياز به پشتيباني بيشتري با سيستم حسابرسي خود داشته باشيد يا ديگر داخلي نداريد مهارت شما براي كار كردن با يك سيستم مديريتي به هر دليلي ، ما مي‌توانيم كمك كنيم.

آيا شما آموزش مي‌دهيد؟

آره همه دوره‌هاي آموزشي ما به منظور توسعه درك و توانايي شما در كار با يك سيستم مديريت موثر طراحي شده‌اند. خواه در حال پياده سازي باشيد يا از قبل درگير كار روزانه سيستم مديريت خود باشيد ، چيز جديدي براي يادگيري خواهيد داشت.

 

چه در كلاس ، چه بصورت آنلاين و چه در محيط ، ما روشهاي متنوعي براي آموزش متناسب با نيازهاي فردي يادگيري ارائه مي‌دهيم. در اينجا بيشتر بدانيد

ما قبلاً گواهينامه ISO داريم. آيا مي‌توانيم گواهينامه خود را به شما منتقل كنيم؟

آره براي كسب اطلاعات بيشتر كافي است با تيم ما تماس بگيريد.

 

همچنين مي‌توانيد در مورد چگونگي انتقال اتاق بازرگاني Black Country ، گواهينامه خود را به ما در مطالعه موردي ما بخوانيد.

ما قبلاً CHAS و Safe Contractor دريافت كرده‌ايم - چرا به گواهينامه ISO 45001 نياز داريم؟

استاندارد ISO 45001 از كل سيستم مديريت بهداشت و ايمني براي شركت پشتيباني مي‌كند. اين‌يك چارچوب براي مديريت سيستم ايمني و بهداشت به‌عنوان يك شركت ، ازجمله كار در داخل و خارج از سايت است. شركت‌هايي كه به‌طور مشترك سيستم ISO 45001 را با CHAS يا Safe Contractor اداره مي‌كنند ، مديريت بهداشت عمومي و ايمني كاركنان ، بازديد كنندگان و مشتريان خود را بسيار آسان‌تر مي‌كنند. اين شركت مجاز است هر جنبه‌اي از فعاليت‌هاي خود را كه ممكن است خطرات بهداشتي و ايمني را به همراه داشته باشد به هم پيوند دهد.

 

در اينجا مي‌توانيد اطلاعات بيشتري در مورد ISO 45001 كسب كنيد.

 

earn Highest profit in bitcoin mining 2021 updates

earn Highest profit  in bitcoin mining 2021 updates

Incredible Benefits Of Bitcoin Mining!!

Most of you have heard about this popular cryptocurrency that is bitcoin at some point in your life. Some of you might have grown a tremendous interest in these digital assets and may have invested a lot of time in researching as well as buying cryptocurrency.

Hence, the majority of people are still clueless about the working of bitcoin, the algorithm behind it, and its benefits. Bitcoin, along with other forms of cryptocurrencies, provides a creative way to complete payments, transfer funds, and hold some assets for future purposes. It is not like other forms of online payments; transacting with bitcoin consists of a peer-to-peer network, making it impossible for hackers to stop, alter, or attack.

Moreover, the bitcoin algorithm confirmed all bitcoin transactions through thousands of mining hardware spread all over the world. In order to start mining today, you need powerful GPUs like AbzminerABZ PH-888 Miner, internet access, and a consistent source of electricity. So, let us discuss the top advantages of bitcoin mining.buy bitcoin miner

  • Get Rewarded With Bitcoin

Bitcoin transactions are integrated with blockchains, and each miner will get roughly 10 minutes to solve a bunch of details on bitcoin transactions. Each block will contain mathematical problems, which mining computers have to solve the block and the first miner to do it will be rewarded with bitcoins. Moreover, they will also collect transaction fees, which are included in the block. And now you know, bitcoin mining consists of passive income.buy the most profitable bitcoin miner

  • Prevent High Fees And Instantly Get Your Coin

If you consider buying a cryptocurrency and compare it with mining, the fees involved in bitcoin mining are considerably lower (in case you have joined a mining pool), and the bitcoin transactions are relatively faster. Moreover, you can save a lot of fees incurred on deposit, withdrawal, transfer, and trading of cryptocurrency. The best thing about bitcoin mining is that you can send rewards to your wallet after making a request.

  • You Can Either Test Your Luck Or Join A Mining Pool

In order to improve your odds of earning bitcoin, you may have to consider joining a mining pool, where you can contribute your hash rate and mine together with a bunch of other miners. Hence, it will increase the chances of solving the mathematical issue present in a block. Once the block is solved, the amount will be distributed according to the contribution of the hash rate in the pool. Or you can try your luck by mining the block all by yourself, but it will worth the price.

 

 

دزدي اطلاعات در سايت هاي شرط بندي

دزدي اطلاعات در سايت هاي شرط بندي

سرهنگ تورج كاظمي در گفت‌وگو با خبرنگار «ايبِنا» با اشاره به كلاهبرداري در سايت‌هاي قمار و شرط‌بندي گفت: سايت‌هاي قمار و شرط‌بندي با تبليغات و شعارهاي زيركانه و جذاب به‌دنبال فريب دادن شهروندان هستند تا با مراجعه ضمن دريافت مبالغي از آنها كه صرفا باخت و خسارت را به‌دنبال دارد، اطلاعات حساب بانكي مانند اطلاعات كارت آنها را با ترفندهايي مانند فيشينگ سرقت كنند و در نهايت از آنها براي برداشت غير‌مجاز يا برخي ديگر از امور غير‌مجاز استفاده كنند كه تنها خسارت مالي و گرفتاري را براي صاحب اطلاعات كارت بانكي به‌دنبال دارد.

رئيس پليس فتا پايتخت ادامه داد: شهروندان به سايت‌هاي قمار و شرط‌ بندي فوتبال مراجعه نكنند چراكه احتمال سوءاستفاده از اطلاعات كارت بانكي آنها در اين سايت‌ها وجود دارد؛ اين سايت‌ها از درگاه‌ها و سيستم‌هاي پرداخت غير‌اصلي و مرتبط با سيستم ايران استفاده مي‌كنند و برخي درگاه‌هاي پرداخت اينترنتي متعلق به شركت‌هاي پرداخت كه در اين سايت‌ها استفاده مي‌شود، به اين سايت‌ها اختصاص نيافته بلكه براي سايت و كسب‌و‌كار ديگر داراي مجوزي است كه به‌صورت اجاره‌اي در اختيار سايت‌هاي قمار و شرط‌بندي قرار گرفته كه نسبت به گذشته كاهش چشمگيري داشته و پليس فتا در كنار بانك مركزي و شركت‌هاي پرداخت به‌صورت بيست و چهار ساعته در حال رصد و شناسايي هستند كه در صورت مشاهده درگاهي با اين وضعيت ضمن مسدودسازي، برخورد قانوني مانند ورود به ليست سياه شبكه پرداخت با گردانندگان و صاحب اصلي درگاه خواهد شد.

وي تاكيد كرد: متاسفانه گزارش‌ها حاكي از آن است كه در برخي سايت‌هاي قمار و شرط‌بندي با ترفندهايي و ايجاد سيستم‌هاي پرداخت جعلي و ايجاد صفحات درگاه پرداخت تقلبي، مجرم اقدام به فيشينگ كرده و از آنجايي كه كاربر تمامي اطلاعات كارت بانكي حتي رمز پويا را در صفحه پرداخت وارد مي‌كند، مجرم در لحظه اطلاعات را در سايت ديگري وارد و با استفاده از كارت كاربر برداشت را انجام داده و از يك فروشگاه اينترنتي كالا يا خدمات خريد مي‌كند كه اين ترفند رشد بسيار زيادي داشته است.

  

 

فناوري‌هاي غير شيميايي براي كنترل رسوب‌گذاري و سختي آب

فناوري‌هاي غير شيميايي براي كنترل رسوب‌گذاري و سختي آب

از اوايل قرن نوزدهم ، هنگامي‌كه از سنگ‌ها و سازه‌هاي معدني مغناطيسي طبيعي براي كاهش تشكيل رسوب در هنگام پخت‌وپز و شستشو استفاده مي‌شد ،  امروزه پيشرفت در فن‌آوري‌هاي سختي گير مغناطيسي و الكترواستاتيك باعث شده آن‌ها به فنّاوري برتر درزمينه?  صرفه‌جويي در انرژي و هزينه‌هاي توليد شوند.

 

به‌عنوان‌مثال ، فن‌آوري‌هاي سختي گير  مغناطيسي يا الكترواستاتيك مي‌توانند به‌عنوان جايگزيني براي اكثر سختي گيرهاي شيميايي آب استفاده شوند. به‌طور خاص ، سختي گيري شيميايي آب (نرم شدن آهك يا سود آهك) ، تبادل يوني و اسمز معكوس ، هنگامي‌كه براي كنترل سختي استفاده مي‌شود ، مي‌تواند با فناوري تصفيه آب غير شيميايي جايگزين شود. اين شامل برنامه‌هايي براي تصفيه آب‌خنك كننده و تصفيه آب ديگ بخار در دستگاه‌هايي باشد  كه قابليت گردش مجدد  آب را دارا هستند.

 

صرفه‌جويي در مصرف انرژي اصلي اين فناوري نتيجه كاهش مصرف انرژي در برنامه‌هاي گرمايش يا سرمايش است. اين صرفه‌جويي‌ها مربوط به جلوگيري يا از بين بردن رسوب در سطح انتقال حرارت است ، جايي كه حتي يك‌لايه نازك مي‌تواند مصرف انرژي را تقريباً 10? افزايش دهد. صرفه‌جويي در انرژي ثانويه را مي‌توان كاهش بار پمپ يا فشار سيستم موردنياز براي انتقال آب از طريق يك سيستم انتقال آب عاري از انسداد به‌وسيله رسوب دانست.

https://bit.ly/2NB72hi

كاربرد

 

در اين بخش جنبه‌هاي فني استفاده از اين فناوري بحث مي‌شود. دامنه كاربردها و اقليمي كه در آن مي‌توان از فناوري استفاده كرد ، پوشش داده‌شده است. مزايا ، محدوديت‌ها در هر پروژه ذكرشده است. ملاحظات مربوط به طراحي و تلفيق فناوري موردبحث قرار گرفت ، ازجمله تجهيزات و هزينه‌هاي نصب ، جزئيات نصب ، اثرات تعمير و نگهداري و كدها و استانداردهاي مربوطه. مشوق‌ها و حمايت‌هاي جمعي نيز موردبحث قرارگرفته است.

بررسي كاربردها

 

همان‌طور كه قبلاً ذكر شد ، اين فناوري مي‌تواند در هركجا كه آب سخت باعث ايجاد رسوب مي‌شود ، استفاده شود. ازآنجاكه اين فناوري يك فرايند فيزيكي است ، برخلاف نرم شدن آب شيميايي ، كه انتظار مي‌رود در مكان‌هايي كه آب سخت‌تري دارند بهترين عملكرد را داشته باشد. در اصل ، فقط  در مكان‌هاي خاصي مي‌توان از آن‌ها استفاده كرد.

آب سخت چيست

آب سخت آن است كه در آن سختي بيش از 60 ميلي‌گرم در ليتر (يا ppm) كربنات كلسيم داشته باشد.

از كجا اقدام كنيم

 

از فناوري‌هاي سختي گيرهاي  غير شيميايي مي‌توان هم براي جلوگيري از ايجاد رسوب  و هم براي رسوبات ايجادشده در برج خنك‌كننده استفاده كرد

 

بهترين استفاده از فناوري‌هاي سختي گيرهاي غير شيميايي:

 

    هنگامي‌كه استفاده از مواد شيميايي براي تصفيه آب بايد به حداقل برسد يا از بين برود. مصرف آهك ، نمك و اسيد براي تميز كردن مي‌تواند كاهش يا از بين برود.

    هنگامي‌كه فضا اجازه نصب تجهيزات تصفيه آب‌هاي اسمز معكوس و يا تجهيزات تبادل يوني را نمي‌دهد. فناوري‌هاي غير شيميايي معمولاً ازنظر فضا بسيار كارآمد هستند.

    وقتي خاموش شدن مكرر سيستم رسوب‌زدايي موردنياز است .

    در مكان‌هاي دورافتاده ، كه تهيه مواد شيميايي و هزينه‌هاي كار باعث مي‌شود روش‌هاي متداول نرم شدن آب غيرقابل‌دسترس باشد.

 

مشكلات احتمالي مهاجرت به تركيه

يكي از مشكلات احتمالي مهاجرت به تركيه نحوه و مدارك لازم براي تمديد اقامت تركيه است كه طبق سال 2020 ديگر به سادگي نبوده و صرف اين كه شما ملكي را اجاره كرده باشيد، نمي توانيد اقامت خود در تركيه را تمديد كنيد، با توجه به اين موضوع در اين مقاله به روش ها و مدارك لازم براي تمديد اقامت تركيه در سال 2021 را بررسي مي كنيم.

چرا اصلا براي مهاجرت بايد به تركيه برويم؟

شايد براي شما هم سوال شده باشد كه چرا اصلا به تركيه برويم كه بخواهيم به فكر تمديد اقامت تركيه باشيم. جواب اين سوال در ويژگي هاي اقتصادي، آب و هوايي، فرهنگ و موارد متعدد ديگر نهفته است كه باعث مي شود، انتخاب اكثر ايراني ها مهاجرت به تركيه و اقامت در اين كشور از طرق مختلف باشد.

اقامت كوتاه مدت تركيه به چه شكل است؟

افرادي كه به عنوان تروريست به كشور تركيه مراجعه مي كنند بدون دريافت اقامت مي توانند تا 90 روز در تركيه بمانند ولي اگر بخواهند براي 1 سال در تركيه بماند و در اصطلاح اقامت كوتاه مدت تركيه را دريافت نمايند بايد از طريقي اقدام به دريافت اين اقامت نمايند كه مي تواند، اقامت براساس تحصيل، كار يا روش هاي ديگر باشد.

اگر اقامت در تركيه را تمديد نكنيم چه اتفاقي مي افتد؟

اقدام براي تمديد اقامت تركيه قبل از تمام شدن اقامت شما در تركيه امري ضروري است زيرا بر اساس اين كشور اگر به موقع براي تمديد اقامت خود مراجعه نكنيد بايد جريمه اضافه ماندن در تركيه را نيز بپردازيد و از طرفي ديگر اين امكان وجود دارد كه به طور كامل شما را از كشور تركيه اخراج كنند و بدين ترتيب اقامت شما در تركيه نه تنها تمديد نمي شود، بلكه به طور كامل باطل مي شود.

انواع اقامت در تركيه

كشور تركيه به روش هاي مختلفي به مهاجرين اقامت كوتاه مدت يا همان اقامت غير دائمي مي دهد كه براي دريافت اين نوع اقامت بايد با دليل و مدرك به اداره مهاجرت تركيه مراجعه كنيد تا شرايط شما براي دريافت اقامت بررسي شود. اقامت تركيه براي ايرانيان هم مثل ساير افراد بوده و صرف نظر از اين كه به چه روشي مي خواهند اقامت دريافت كنند بايد دليل و مدارك مستند داشته باشند. به هر حال به روش هاي زير ميشه در تركيه اقامت گرفت.

  1. اقامت كاري
  2. اقامت تحصيلي
  3. اقامت تجاري
  4. اقامت سرمايه گذاري
  5. اقامت از طريق ازدواج
  6. اقامت از طريق تولد فرزند
  7. اقامت از طريق پناهجويي

شرايط لازم براي اقامت كوتاه مدت در تركيه

اگر مي خواهيد اقامت توريستي يا همان اقامت كوتاه مدت كه حداكثر 90 روز است، دريافت كنيد با شرايط اين اقامت را داشته باشيد كه توسط اداره مهاجرت اين شرايط بررسي و تاييد يا رد مي شود. از جمله اين شرايط مي توان به موارد زير اشاره نمود.

  1. ارائه مدارك لازم
  2. عدم حضور در ليست سياه (ممنوعيت ورود به تركيه)
  3. داراي بهداشت و ايمني فردي باشيد
  4. ارائه سوابق كيفري در صورت درخواست مسئولان كشور تركيه
  5. ذكر آدرس دقيق محل سكونت فعلي شما

مدارك لازم براي اقامت كوتاه مدت

اگر شرايطي كه در بالا گفته شده را داشته باشيد، حال نوبت به ارائه مدارك مي رسد كه براي دريافت اقامت كوتاه مدت تركيه بايد مدارك زير را ارائه كنيد. دقت داشته باشيد كه حتما مدارك كامل ارائه دهيد و عكس هايتان جديد باشد.

  1. اصل و كپي گواهينامه
  2. 4 قطعه عكس بيومتريك
  3. بيمه درماني (مخصوص اتباع خارجي)
  4. عدم سو سابقه
  5. اصل و كپي سند اقامت
  6. اصل اجاره نامه كه توسط دفتر اسناد رسمي مهر يا امضا شده باشد.

مدارك لازم براي تمديد اقامت تركيه

نحوه تمديد اقامت تركيه بسته به نوع اقامت شما در اين كشور داشته و با توجه به نوع اقامت شما در تركيه مدارك لازم براي تمديد اقامت تركيه نيز فرق مي كند. ولي به طور كلي و فارغ از نوع اقامت شما در تركيه به مدارك زير براي تمديد اقامت در تركيه نياز داريد.

  1. فرم درخواست اجازه اقامت كه توسط شما پر مي شود
  2. اصل و كپي پاسپورت و يا سند سفر محضري
  3. 4 عكس بيومتريك (كه تازه گرفته شده باشند)
  4. سند اجازه نامه اقامت قبلي
  5. سند براي اثبات توان مالي شما براي اقامت در مدت مذكور
  6. سند مالكيت اقامت متقاضي و يا دعوت نامه
  7. سند بيمه درماني معتبر (دولتي يا خصوصي فرقي ندارد)
  8. ترجمه عقدنامه (براي افراد متاهل)
  9. برگه نفوس
  10. مدارك مربوط به تجديد دوره از موسسات معتبر (فقط براي اقامت تحصيلي)
  11. رضايت نامه والدين (در صورتي كه زير 18 سال سن داشته باشيد)
  12. ترجمه شناسنامه به تركي در سفارت ايران (در صورتي كه زير 18 سال سن داشته باشيد)
  13. قبض هزينه هاي مربوط به اداره مهاجرت و دريافت كارت اقامت
  14. كپي سند منزل، تاييد سند ساختمان و كروكي آدرس منزل (اقامت از طريق خريد ملك)

نحوه ارائه درخواست براي تمديد اقامت تركيه

براي اين كه در تركيه بتوانيد اقدام به تمديد اقامت كشور تركيه كنيد بايد قبل از هر چيزي از كامل بودن مدارك خود كامل باشيد، زيرا در غير اين صورت به درخواست شما جواب داده نمي شود و به مشكل مي خوريد. دومين نكته مهم براي تمديد اقامت در تركيه، مراجعه براي تمديد اقامت حداقل 45 الي 60 روز قبل از پايين اقامت قبلي شماست.

بعد از تكميل مدارك لازم براي تمديد اقامت تركيه، بايد در سيستم درخواست اقامت، اقدام به درخواست نمايد و مجوزي دريافت كنيد كه تا تاريخ دريافت كارت اقامت در كشور تركيه بتوانيد بمانيد. به علاوه براي تمديد اقامت بايد به اداره مهاجرت رفته و هزينه هاي اين ادراه را نيز بپردازيد. در انتها ممكن است اقامت شما در تركيه به دليل شرايط مختلف رد شود كه در آن صورت به شما اطلاع مي دهند ولي صرفا اگر شما را به صورت حضوري در اداره مهاجرت خواستند، نشانه رد شدن تمديد اقامت شما نمي باشد.

شرايط رد شدن تمديد اقامت

به هر دليل ممكن است شرايط رد شدن تمديد اقامت براي شما رخ دهد كه بنا به دلايل خاصي است و مي تواند باعث اخراج شدن شما از كشور تركيه شود، البته اگر طي مهلت مقرر كه 10 روز مي باشد از تركيه خارج نشود مشكلاتي بيشتري براي شما رخ مي دهد كه يكي از اين مشكلات پرداخت جريمه است؛ البته شما مي توانيد براي تمديد اقامت خود در تركيه از روش هاي مختلف اقدام نمايد كه ممكن است قبول و يا رد شود. از معمول ترين شرايطي كه منجر به رد شدن تمديد اقامت شما مي شود، مي توان به موارد زير اشاره نمود.

  1. عدم مراجعه به موقع براي تمديد اقامت تركيه
  2. بدون مجوز كار كردن
  3. در خواست اقامت براي مراقبت از فرزند دانشجو توسط والدين
  4. داشتن شركت خصوصي يا شركتي كه 1 سال از تاسيس آن گذشته ولي هنوز مجوز فعاليت ندارد
  5. سفر توريستي يا تاريخي
  6. انجام اقدامات غيرقانوني و خطرناك
  7. زندگي در تركيه بدون داشتن اقامت و مجوز قبلي
  8. و ...